2017. Szeptember 22., Péntek

Frissitve:04:03:48

Elektronokkal felfokozva: a VW Passat GTE bemutatkozik

Nyomtatás

A hibrid autó nem jelent egyet az unalmassal, amit nem csupán a hétköznapi ember számára elérhetetlen BMW i8, hanem a sokkal földközelibb VW Golf GTE is bizonyított nemrégiben. Wolfsburgban pedig nem elégednek meg a dinamikus hibrid kompakttal, s a vadonatúj Passatból is elkészítették a lendületes és közben rendkívül takarékos, konnektorról is tölthető benzin-elektromos verziót.

A Golfhoz hasonlóan GTE plecsnit kiérdemlő hibrid Passat természetesen a hamarosan startoló Párizsi Autószalonon mutatkozik majd be a nagyközönségnek, azonban a gyártó még az első találkozás előtt lerántotta a leplet az újdonságról. Ráadásul azonnal kétféle karosszériával kínálja a csekély fogyasztású, innovatív hibrid rendszert a Volkswagen, hiszen a szedán mellett kombiként is kapható lesz.

Ahogy a konnektorról tölthető hibrideknél megszokhattuk, ezúttal is élhető villanyos hatótávot ígér a gyártó, sőt, a VW által megadott, tisztán elektromos hajtással megtehető 50 km több mint korrekt. Mindez már elegendő a napi ingázás, munkába járás megoldásához, így könnyen megeshet, hogy a Passat GTE tulajdonosa meglehetősen ritkán látogatja meg a benzinkutat.

A hibrid hajtás magját egyébként a márka bejáratott, 1.4 TSI benzinmotorja adja, méghozzá 156 lóerős csúcsteljesítménnyel, amelyet a lítium-ion akkumulátorral táplált elektromotor 115 lóereje egészít ki. A rendszer összteljesítménye 218 lóerőre adódik, míg a maximális nyomaték is tisztességes, 400 Nm.

A legfontosabb adat persze a fogyasztás értéke: a németek szerint a Passat GTE beéri mindösszesen 2 liter benzinnel 100 km-en (45 g/km), azonban nyilvánvalóan mindez feltöltött akkumulátorral való indulással értendő. Több száz kilométeres út során, a telep lemerülésével nyilvánvalóan már romlik az étvágy. A gyártó a fogyasztást elektromos üzemmódra is megadja, ilyenkor 13 kWh áram fogy el 100 km megtétele alatt. Nem meglepő, hogy a csekély fogyasztásnak és a hatékony hibid rendszernek köszönhetően igazi hatótáv-bajnokká válik a Passat GTE, egy tank, azaz 50 liter benzinnel ugyanis mintegy 1000 km-t képes megtenni.

A benzinmotorhoz egyébként a Volkswagen által kifejezetten ebbe a modellbe fejlesztett, hatfokozatú DSG váltó kapcsolódik, amelynek segítségével az elsőkerékhajtású hibrid középkategóriás kevesebb, mint 8 szekundum alatt abszolválja a 0-100-as sprintet. Akárhogy is, az említett adat meglehetősen jó dinamizmust sejtet, miközben az étvágy alacsonyan tud maradni. A csúcssebesség 220 km/h, míg tisztán elektromos üzemmódban 130 km/h a maximális tempó.

A Passat GTE egyébként küllemét illetően is jól elkülönül a hagyományos hajtáslánccal bíró modellektől, hiszen jellegzetes, krómozott hűtőmaszkjáról és a kék színű részletekről azonnal felismerhető. A töltés helyét egyébként a hűtőmaszk menetirány szerinti bal oldalán alakították ki a német szakemberek. A GTE verzió továbbá új, jellegzetes C-formát kirajzoló menetfénnyel rendelkező lökhárítót is kapott, a finomságok sorát pedig a tetszetős 17 hüvelykes könnyűfém felni és a kékre fényezett féknyergek teszik teljessé.

Az utastérben ugyancsak feltűnik a Volkswagen hibridjeinél sztenderd kék motívum, ahogy a műszercsoport is kifejezetten a benzin-elektromos modell számára készült, a fordulatszámmérő helyén a hibrid rendszer pillanatnyi állapotát mutató órával. A bőrborítású kormánykerék fém betétjén ugyancsak feltűnik a GTE felirat, a hangulatot pedig a kék kontrasztvarrás és az ízléses kárpitozás fokozza.

A Volkswagen a párizsi seregszemlén megejtett premiert követően nem kezdi azonnal forgalmazni a konnektorról is tölthető hibrid rendszerrel felvértezett Passatot, a takarékos modell csupán 2015 második félévétől lesz elérhető az európai vásárlók számára.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark