Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Ahogyan arra korábban számítani lehetett, a Kia a Genfi Autószalonon leleplezte hibrid crossoverének konnektorról tölthető változatát. A Niro PHEV – akárcsak a normál hibrid hajtáslánc esetében – ezt a verziót tekintve is a testvérmárka modelljével, az Ioniq Plug-innel osztozik majd, ami a hajtásláncot illeti. A Kia ezzel ismét hatalmasat léphet előre, és a teljesen elektromos Soul EV illetve az Optima PHEV után immár a harmadik konnektorról tölthető modelljét mutatja be – a Niro ráadásul méret és árkategóriáját tekintve is jól van elhelyezve a piacon.

Az újdonság lényeges változásokon ugyan nem ment át a külcsín tekintetében, de a szemfülesek rögtön megállapíthatják majd, hogy nem az átlagos Niróval van dolguk. A legárulkodóbb jel egyértelműen az autó bal első kereke előtt található töltőnyílás, de a hűtőrács különleges krómkerete és az első illetve hátsó lökhárítókon feltűnő kék betétek is hamar feltűnhetnek. Ezek mellett egyébként immár akár teljesen LED-es főfényszórók, egyedi, légellenállást csökkentő 16 colos keréktárcsák és természetesen néhány „Eco Plug-in” felirat is feltűnik majd az autón.

Újak a kék betétek

Az utastér sem maradt érintetlen: a legfeltűnőbb változás egyértelműen az új műszerfal, melyen immár egy 7-colos megjelenítő is helyet kapott. A középkonzol tetejét ezúttal is a Kia legfrisseb multimédiás rendszerének 8-colos érintőképernyője foglalja el. A vásárlók egy egyszínű fekete, vagy egy kéttónusú belső megjelenés közül választhatnak majd, míg a kék szín feltűnik majd a légbeömlők keretein és a kontrasztvarrásoknál is. A Kia politikáját követve a Niro PHEV-hez valószínűleg alapáron jár majd szinte minden extra, és legfeljebb néhány plusz opciót ikszelhetünk majd be – akárcsak az Optima PHEV esetében. Így alapból járhatnak a bőrülések, a vezeték nélküli telefontöltő és a JBL hangrendszer is.

Ahogyan már említettem, a hajtáslánc az Inoiq konnektorról tölthető hibrid változatából érkezik, így a Niro PHEV-ben maradt ugyanaz a 105 lóerős, 1,6 literes szívómotor, amit eddig is találtunk a motortérben, azonban az eddig mindössze 43 lóerős elektromotort egy nagyobb, 61 tagú ménest mozgósító egységre cserélték. Természetesen az aprócska, 1,56 kWh-s akkumulátort is egy nagyobb 8,9 kWh-s csomag váltotta, amivel a gyáriak szerint akár 55 kilométert is képes tisztán elektromosan megtenni az autó – természetesen, ha tele van töltve.

Finomabb anyagok, új műszerfal és a kék szín jelent változást

Az összteljesítmény egyébként hivatalosan továbbra is 141 lóerő, és a 265 Nm-es csúcsnyomaték is maradt, a 0-100-as sprintre a koreaiak szerint mégis 0,7 másodperccel kevesebb időre, azaz mindössze 10,8 szekundumra van szüksége a Niro PHEV-nek. Természetesen a hatékonyság is sokat javult, persze az 1,3 literes gyári vegyes érték ezúttal is lehetetlen küldetés 100 kilométeren, hacsak nem töltjük fel útközben az akkumulátort.

Aki attól félne, hogy a nagyobb akkuk az utastérből vesznek majd el értékes helyet, az megnyugodhat, ugyanis a kifejezetten hibridek és elektromos autók számára fejlesztett platform esetében már a tervezéskor gondoltak erre, így az autó hátsó ülései és a csomagtartó között csináltak helyet az akkumulátornak. A konnektoros Niro természetesen megkapja ugyanazokat a fejlett biztonsági és vezetéstámogató asszisztenseket, amelyeket a normál testvéréhez is megrendelhetünk, így például sávtartó, holttérfigyelő és adaptív tempomat is elérhető hozzá.

Jó lépés volt a Niro PHEV a Kia részéről - hamarosan jöhet az elektromos verzió is

A Niro PHEV ezeken kívül három különleges rendszerrel van felszerelve. Az első az Eco Driving Assistant System (Eco DAS) névre keresztelt megoldás, mely a műszerfali kijelzőn folyamatosan tanácsokkal látja el a sofőrt, hogy minél hatékonyabb tudjon maradni. A másik a Coasting Guide Control (CGC) névre hallgató szoftver, mely arról tájékoztatja a vezetőt, hogy mikor érdemes a gázpedált felengedve hagyni vitorlázni a négykerekűt. A harmadik, és egyben talán leghasznosabb pedig a Predictive Energy Control (PEC), ami a navigáció adatait elemezve automatikusan kiszámolja, hogy mikor érdemes takarékoskodni az akkumulátor energiájával, és mikor kell elektromos üzemmódban autózni.

A Niro PHEV 2017 harmadik negyedévétől lesz elérhető, és minden bizonnyal hazánkba is megérkezik majd. A zöld rendszám előnyeivel és a Kia jó árazásával pedig az egyik legvonzóbb konnektoros hibrid lehet a piacon az újdonság, így alig várjuk már, hogy megérkezzen. A hírek szerint pedig hamarosan akár teljesen elektromos kivitelben is bemutatkozhat az autó.

Kommentek