2017. Szeptember 24., Vasárnap

Frissitve:09:30:06

Legfrissebb:

Lézeres fényszórót kap, és tetejétől is búcsúzik a BMW i8

Nyomtatás

A BMW az i divízióval nagy népszerűségnek örvendhet, hiszen az i3 árusításának kezdeti sikereit immáron az i8 iránti mély érdeklődés követi. A hibrid sportautóból a bajorok ráadásul Spyder, azaz a tetejétől megfosztott verziót is építenek, miközben az extralistán a lézeres fényszóró az autózás történetében először válik elérhetővé.

A 2012-es Pekingi Autószalonon a BMW bemutatta az i8 Concept Spyder tanulmányautót, ezúttal pedig már arról adhatunk hírt, hogy hamarosan sorozatgyártású modellként lesz megvásárolható a szelesebb sporthibrid.

A márka vezetői azt követően döntöttek a jóváhagyás mellett, hogy megtekintették a szériává fejlesztett, Solar Orange narancsszín belterű példányt. Többet egyelőre nem árultak el a gyáriak, azonban több mint valószínű, hogy a koncepcióhoz nagyon közeli lett a végeredmény.

A lemezek alatt a technika nyilvánvalóan megmarad, azaz az 1,5 literes kétturbós háromhengeres benzinmotor 231 lóereje és 320 Nm-es nyomatékcsúcsa, valamint az elektromotor további 131 lóereje és 250 Nm-es maximális forgatónyomatéka adja a sportautós teljesítmény, összesen 362 lóerőt és 570 Nm-t. A tervek szerint az i8 Spyder 2015-ben érkezik meg a kereskedelmi forgalomba.

A másik újdonság a típussal kapcsolatban talán még fontosabb: a BMW elsőként teszi elérhetővé a lézeres fényszórót. Nemrégiben a xenon hódított, ám jó néhány modell (Seat Leon, Peugeot 308, Mercedes-Benz C-osztály…stb.) már csupán LED technikával készült világítóegységek érhetőek el, szép lassan nyugdíjazva ezzel a nemesgázzal működő fényszórókat.

A BMW pedig ennél is tovább ment és a jövőt már lézerrel világítja meg: a lézeres fényszórók roppant fókuszált megvilágítást tesznek lehetővé, ami a hagyományos fényszórókkal szemben kétszeres látótávolságot is eredményez. A lézeres technológiával megalkotott lámpák ráadásul könnyebbek, fényük pedig ötször fényesebb.

A bajorok egyelőre nem árulták el az új vívmány receptjét, annyit azonban tudhatunk a technikáról, hogy a picike lézerdiódák sugarainak átalakításával áll elő a fénykéve, a fényszóró belsejében fluoreszcens foszfor található. Az így létrejövő monokróm fénykéve tökéletesen fehér és roppant fényes. A lézeres fényszóró mintegy 170 lumennel világít, ami a technika jelenlegi élvonalát képviselő ledes szerkezeteknél 70 lumennel több.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark