Pálforduló – egyterű helyett SUV-ként érkezett meg az új Peugeot 5008

Nyomtatás

Úgy tűnik, az egyterűknek leáldozott a crossover és SUV modellek javára. Ezt bizonyítja a Peugeot 5008 új generációja, amely továbbra is hét üléssel, ám a megszokott dobozos helyett terepes látszatú kialakítással érkezett meg.

Elődjével összehasonlítva az új 5008 11 centiméterrel lett hosszabb, amelyet a tengelytáv gyarapodása tesz ki. A SUV formák viszont ugyanakkora magasságot kívánnak, amely így maradt 1,64 méter. A növekedésnek meg is lett az eredménye: a második üléssorban 60 mm-rel nagyobb a lábtér, mint az előd esetében, és leghátul is fokozott kényelmet ígérnek a gyáriak.

A csomagtartó is 100 litert gyarapodott, így ötüléses kialakítással 780 liter áll rendelkezésre, és akár 3,2 méter hosszú tárgyakat is elhelyezhetünk az anyósülés ledöntésének köszönhetően. Ha a második üléssort előre toljuk, akkor a pakolható tér 1,06 köbméteresre növekszik, az ülések lehajtásával pedig 1,94 köbméterrel hozhatjuk ki a maximumot.

A belső tér jóformán teljesen a kistestvért – a 3008-at - idézi, középpontban a megjelenítőkkel, amelyből egy 12,3 colos jutott a vezető elé, és egy 8 colos a műszerfalra. Felszereltségek terén a márka legfejlettebb rendszereit kínálja az 5008, így például a vezetési segédrendszerek teljes arzenálja is elérhető hozzá. Sokak kedvence lehet a hatalmas tetőablak, amely ráadásul nyitható is.

A motorpalettán kizárólag turbós erőforrásokat találunk. A beszállót az 1,2 literes háromhengeres feltöltött verziója adja 130 lóerővel, hatfokozatú kézi vagy bolygóműves automataváltóval. Felette az 1,6 literes turbó áll 165 lóerővel és kizárólag automatával. A dízel kínálat az 1.6 BlueHDi-vel indul – ezt 100 lóerővel és ötfokozatú kézi váltóval, valamint 120 lóerővel és hatfokozati kézi vagy automataváltóval vihetjük haza. Felette a kétliteres négyhengerest találjuk 150 lóerővel kézi és 180 lóerővel automataváltó esetén – utóbbi adja a sportosabban felszerelt GT változat alapját. A SUV kialakítás dacára összkerékhajtás egyelőre opcióként sem érhető el a típushoz.

Az újdonság a Párizsi Autószalonon mutatkozik be, és várhatóan a jövő év elején érkezik meg hazánkba.




Hozzászólások  

 
#1 HFT 2016-09-07 19:27
Nem rossz a kinézete, azonban lehet, hogy az egyterűs előnyökből veszít, ahogy pl. a Scenic IV kapcsán is ezt láthatjuk.
Idézet
 

Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark