Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Éppen egy évvel ezelőtt számolhattunk be arról, hogy 10 lóerővel összesen 290-re emelkedik a Seat Leon Cupra teljesítménye. A most érkezett ráncfelvarrás azonban ebből repetázik, és immár 300 lóerőt csalogat elő a kétliteres turbómotorból. Ez nem minden: még egy meglepetés is akad.

Szebb hang és plusz 10 lóerő - galériaAz új csúcsmodell nem tért le elődjeinek útjáról: sportos, érzelmes formák, hétköznapi használhatósággal, viszonylag nagy kényelem és jó ár-érték arány – rövid távon – lehengerlő versenypályás képességekkel. Legyen háromajtós Sport Coupé, ötajtós vagy éppen kombi kiadás, a Leon Cupra ezzel sorra győzedelmeskedett az összehasonlító tesztekben. Mostantól pedig még jobban odateheti magát.

A beszálló Cupra valószínűleg 280 lóerős lesz. A felette álló – eddig 280, majd 290 lóerős – kivitel lett izmosabb 10 lóerővel, összesen 300-ra növelve a ménest, akárcsak a Volkswagen Golf R esetében. Tekintettel arra, hogy nálunk eddig is csak a csúcsverziót forgalmazták, mi most már nyugodtan tudjuk a Leon csúcsváltozatát 300 lóerősnek.

A jelenlegi csúcsváltozat helyére kerül

Egyelőre csak az előzetes adatok érkeztek meg, de a konszern más modelljeiből már jól lehet tippelni is. A csúcsteljesítmény valószínűleg 5500 és 6200-as fordulat között lesz elérhető, ehhez pedig 1800-tól 5500-ig csatlakozik 380 Nm-es nyomaték. Mindez elsőkerékhajtással 5,7-5,8 másodperces 0-100-as sprintet eredményezhet váltótól függően, a végsebességet pedig elektronika szabályozza le 250 km/h-ra. A plusz erő dacára a fogyasztás nem változott: a vegyes gyári adat 6,7-6,6 l/100 km-t jelöl.

Sok új tehát nincs a nap alatt. Az opcionális Performance csomag ugyanúgy megmaradt, amely egyebek között félslick abroncsokat és Brembo fékeket tartalmaz, a kanyarokban pedig felár ellenében kagylóülések támaszthatnak meg minket. Viszont az fontos változás, hogy a kipufogórendszert átalakították a mérnökök annak érdekében, hogy még több, és még szofisztikáltabb hang juthasson el az utasokig. Az első tengelyen megmarad az akár 100 százalékosan is zárni képes mechanikus önzáró differenciálmű.

A jón nem szabad változtatni? Erősen mérsékeltek a módosítások

Az árak vélhetően nem változnak jelentősen a plusz 10 lóerő ellenére, így a Seat Leon Cupra 300 körülbelül 9,1 millió forinttól vihető haza – a csúcsra szerelt változatért pedig 13,65 millió forint esedékes.

Ennél azonban még fontosabb hír lehet, hogy a kombi változat összkerékhajtást, vagyis a Golf R hajtásláncát kapja. Ezzel a 0-100-as gyorsulás 5 másodpercre csökken (duplakuplungos automataváltóval), miközben a fogyasztás mérsékelten emelkedik. Mindezért körülbelül 700 ezer forintos pluszt fizethetünk ki, cserébe viszont igazi mindenes ragadozót kapunk.

Kommentek