Repeta - 300 lóerőt kap a Seat Leon Cupra

Nyomtatás

Éppen egy évvel ezelőtt számolhattunk be arról, hogy 10 lóerővel összesen 290-re emelkedik a Seat Leon Cupra teljesítménye. A most érkezett ráncfelvarrás azonban ebből repetázik, és immár 300 lóerőt csalogat elő a kétliteres turbómotorból. Ez nem minden: még egy meglepetés is akad.

Az új csúcsmodell nem tért le elődjeinek útjáról: sportos, érzelmes formák, hétköznapi használhatósággal, viszonylag nagy kényelem és jó ár-érték arány – rövid távon – lehengerlő versenypályás képességekkel. Legyen háromajtós Sport Coupé, ötajtós vagy éppen kombi kiadás, a Leon Cupra ezzel sorra győzedelmeskedett az összehasonlító tesztekben. Mostantól pedig még jobban odateheti magát.

A beszálló Cupra valószínűleg 280 lóerős lesz. A felette álló – eddig 280, majd 290 lóerős – kivitel lett izmosabb 10 lóerővel, összesen 300-ra növelve a ménest, akárcsak a Volkswagen Golf R esetében. Tekintettel arra, hogy nálunk eddig is csak a csúcsverziót forgalmazták, mi most már nyugodtan tudjuk a Leon csúcsváltozatát 300 lóerősnek.

Egyelőre csak az előzetes adatok érkeztek meg, de a konszern más modelljeiből már jól lehet tippelni is. A csúcsteljesítmény valószínűleg 5500 és 6200-as fordulat között lesz elérhető, ehhez pedig 1800-tól 5500-ig csatlakozik 380 Nm-es nyomaték. Mindez elsőkerékhajtással 5,7-5,8 másodperces 0-100-as sprintet eredményezhet váltótól függően, a végsebességet pedig elektronika szabályozza le 250 km/h-ra. A plusz erő dacára a fogyasztás nem változott: a vegyes gyári adat 6,7-6,6 l/100 km-t jelöl.

Sok új tehát nincs a nap alatt. Az opcionális Performance csomag ugyanúgy megmaradt, amely egyebek között félslick abroncsokat és Brembo fékeket tartalmaz, a kanyarokban pedig felár ellenében kagylóülések támaszthatnak meg minket. Viszont az fontos változás, hogy a kipufogórendszert átalakították a mérnökök annak érdekében, hogy még több, és még szofisztikáltabb hang juthasson el az utasokig. Az első tengelyen megmarad az akár 100 százalékosan is zárni képes mechanikus önzáró differenciálmű.

Az árak vélhetően nem változnak jelentősen a plusz 10 lóerő ellenére, így a Seat Leon Cupra 300 körülbelül 9,1 millió forinttól vihető haza – a csúcsra szerelt változatért pedig 13,65 millió forint esedékes.

Ennél azonban még fontosabb hír lehet, hogy a kombi változat összkerékhajtást, vagyis a Golf R hajtásláncát kapja. Ezzel a 0-100-as gyorsulás 5 másodpercre csökken (duplakuplungos automataváltóval), miközben a fogyasztás mérsékelten emelkedik. Mindezért körülbelül 700 ezer forintos pluszt fizethetünk ki, cserébe viszont igazi mindenes ragadozót kapunk.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark