2017. Augusztus 24., Csütörtök

Frissitve:03:00:23

Terepre merészkedik a Mercedes E-osztály – itt az All-Terrain kivitel

Nyomtatás

A Mercedes-Benz megirigyelte a konkurensek emelt hasmagasságú, műanyag kiegészítőkkel védett luxuskombi modelljeinek sikerét (pl. Audi Allroad Quattro vagy a vadonatúj Volvo V90 Cross Country), és a csillagosok úgy döntöttek, hogy a trendeket követve az aktuális E-osztályból, az E-osztály történelmében először ők is készítenek a közép-felsőkategóriás modellből olyan verziót, amellyel az ügyfelek néha a telekre is kimerészkedhetnek, anélkül, hogy attól félnének, hogy minduntalan leérne az autó alja, vagy kedvencük megsérülne.

Nos, a Mercedes már le is rántotta a leplet az újdonságról, ami a nagyközönség előtt alig néhány nap múlva, a Párizsi Autószalonon fog debütálni; a gólyalábra állított típus becsületes neve: E-osztály All-Terrain. A frissen bemutatott ’sima’ T-modellel összehasonlítva a ‘szokásos’ változtatásokat vetették be a tervezők, vagyis a futóművet megemelték kissé, az autó alját ellátták egy védelmező páncéllal, a futóműveket megerősítették, miközben a karosszérián jó néhány kiegészítő műanyag alkatrész jelzi, hogy egy szabadidőmodellel van dolgunk. A habot a tortán a szériában is 19, opcionálisan pedig akár 20 colos kerekek jelentik, amelyeken a többi E-osztállyal összehasonlítva magasabb oldalfalú abroncsok feszülnek, így javítva a komfortot és csökkentve a sérülés esélyét. Kívülről még néhány plusz krómozás, továbbá az átdolgozott lökhárítók és a hűtőrács különbözteti meg az E-oszály legfrissebb családtagját a széria többi modelljétől.

Az All-Terrain modellhez nem meglepő módon szériában jár a 4MATIC összkerékhajtás, mi több, az AIR BODY CONTROL nevű légrugózás is, amivel 3 szintben állítható a hasmagasság, 35 mm-es intervallumban. A DYNAMIC SELECT nevű menetüzemmód-kapcsolón keresztül összesen 5-féle üzemmód áll rendelkezésre, amelyekből az All-Terrain (tehát terep-kompatibilis) programban 35 km/h-s sebességig plusz 20 mm-rel megnövelhető a hasmagasság, 35 km/h-tól legfeljebb 15 mm lehet a 35 helyett a normál szinthez képest a plusz. Összesen különben az All-Terrain verzió 29 (vagyis 35 km/h-ig akár 49) mm-rel ül magasabban, mint a ‘hagyományos’ E-osztály T-modell, amiből 14 mm a nagyobb átmérőjű abroncsoknak köszönhető.

Belül néhány alternatív kárpitozás is megjelenik, amelyek szintén a többcélú közvetlenséget vegyítik a csillagos modell pompájával, és a hatalmas méretű központi rendszer is kap egy ‘terepes kijelzést’. A belső kivitel különben az AVANTGARDE felszereltségi szinten alapul, de felárért elérhető az elegáns EXCLUSIVE és a különleges design-csomag is. Természetesen széria a hátsó üléstámlák Cargo-állása (meredekebbre lehet állítani őket, így növekszik a csomagtér térfogata), akárcsak a 40:20:40 százalékos oszthatóság.

A motorkínálat a bemutatkozáskor érdekes módon csupán egytagú: a márka friss fejlesztésű 1,95 literes négyhengeres, egyturbós dízelmotorja gondoskodik az E-osztály All-Terrain meghajtásáról 220d néven, aminek 194 lóereje és 400 Nm-es csúcsnyomatéka kereken 8 másodperc alatt képes álló helyzetből 100 km/h-s sebességre gyorsítani az óriási szabadidőmodellt, miközben a végsebesség 232 km/h. A gyári vegyes fogyasztás különben 5,1 l/100 km, amihez 137 g/km-es széndioxid-kibocsátás tartozik. A 9-sebességes 9G-TRONIC bolygóműves automataváló szériában jár a motorhoz. Később további motorok csatlakoznak a kínálatba, például egy 3-literes V6-os dízel, továbbá a benzinesek is biztosan érkezni fognak.

Az őszi párizsi leleplezés után nem sokkal vélhetően a piacon is megjelenik az E-osztály All-Terrain, de a pontos magyarországi bemutatkozás időpontja egyelőre ismeretlen, mint ahogy a hivatalos árak sem ismertek egyelőre – azonban mivel többek között eleve széria a légrugózás, a 4MATIC összkerékhajtás és az automataváltó az All-Terrain verzióhoz, ezért mindenképp busás felárral érdemes számolni egy E220d T-modellhez képest, amiért cserébe még szélesebb körú használati értékkel jutalmazza meg leendő gazdáit a csillagos márka friss büszkesége. Az E-osztály kombi (T jelű) változatáról részletesen korábbi bemutató cikkünkben, ide kattintva, az E220d tesztjéről pedig ide kattintva olvashatnak.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark