Új fejezetet nyit a márka történelmében a Mitsubishi Eclipse Cross

Nyomtatás

Eclipse Cross néven új fejezetet nyit a Mitsubishi a saját történelemkönyvében, ugyanis az Outlander és az ASX közé besoroló SUV Coupé segítségével a modern jövőbe egy divatos, alapjaiban új játékossal kíván betörni. Az új modell ráadásul új hajtásláncot is kapott.

Az autórajongók fülének biztosan ismerősen cseng az Eclipse név, amely az ezredforduló környékének egyik ikonikus japán sportmodellje volt. A 2012-ig gyártott kétajtós (egyelőre) eredeti koncepciójában már nem újul meg, azonban a jól csengő nevet más gyártókhoz hasonlóan a Mitsubishi sem hagyja veszni – az Eclipse egy crossover formájában születik újjá, erre utal a ‘Cross’ utónév. Az elnevezés egyértelmű: az első fele a sportos génekre utal, a második tag pedig a magasabb, manapság divatos építési módra. Ennek megfelelően a Mitsubishi nyitva hagyta a kaput, hogy a későbbiekben egy esetleges sportmodell piacra dobásával ismét használható legyen az Eclipse típusmegnevezés.

Az új modell üde színfoltként csatlakozik a japánok meglévő SUV vonalához, vagyis az ASX és az Outlander családot gyarapítja. A gyári képek alapján az Eclipse Cross azt bizonyítja, hogy a tervezők az XR-PHEV tanulmányt vették alapul a vonalak megrajzolásakor, illetve a későbbi XR-PHEV II-ből ugyancsak merítettek ihletet. A formaterv egészen dinamikusra sikeredett, és már első blikkre be lehet azonosítani, hogy egy Mitsubishivel van dolgunk - az újdonság jól beleillik a márka arculatába.

A 2,67 méteres tengelytávú padlólemezre (amely érték mm-re megegyezik az ASX adatával, így vélhetően az ASX alapjaira épül az Eclipse Cross) egy 4405 mm hosszú, 1805 mm széles és 1685 mm magas karosszériát húztak a tervezők, az első-hátsó nyomtáv pedig egyaránt 1545 mm. Picit nagyobb tehát az autó, mint az ASX, és méretei megfelelnek a kompakt crossoverek átlagának. A gyári közlemény szerint tágas utas- és csomagtérre számíthatunk, amelynek sokszínűségét a csúsztatható, állítható dőlésszögű hátsó üléspad is fokozza.

Nem csak a külső újszerű, belül is teljesen újraértelmezett műszerfalat kapunk, és olyan extrák kerülnek a palettára, mint a vetített kijelző (HUD), az Apple CarPlay és Android Auto funkciót is magában foglaló érintőképernyős multimédiás rendszer - amihez egy érintésérzékeny controller is csatlakozik -, valamint a vezetőt támogató biztonsági rendszerek teljes arzenálja.

A lemezek alatt szintén lesz újdonság, hiszen egy új fejlesztésű 1,5-literes 4-hengeres, közvetlen befecskendezéses benzinmotor debütál a modellben, amihez egy 8 előre programozott (szimulált) fokozattal ellátott fokozatmentes CVT automataváltót is társítanak a japánok. A teljesítmény- és menetteljesítmény-adatok egyelőre nem ismertek, de annyit elárult a gyártó, hogy még a 2,4 literes négyhengeresüknél is nyomatékosabb lesz az egység - ha tippelnünk kellene, 150 lóerőre és 250 Nm nyomatékra bizton számíthatunk.

Dízelfronton a Mitsubishi remek 2,2 literes motorjára számíthatunk, méghozzá átdolgozott verzióban, halkabb működéssel, jobb fogyasztással és az eddiginél valamivel nagyobb teljesítménnyel - a hivatalos adatokkal még adós a gyártó. A dízelhez egyébként egy új 8-fokozatú automataváltó (bolygóműves, nem CVT) csatlakozik. Az erő a márka S-AWC névre keresztelt intelligens, elektronikusan vezérelt összkerékhajtásán keresztül érkezik az útra.

A szériaérett Mitsubishi Eclipse Cross március 7-én, a Genfi Autószalonon debütált. A forgalmazás Európával indul, de az év végéig még várnunk kell arra, hogy a hazai kereskedésekben is feltűnjön a modell.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark