Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Eclipse Cross néven új fejezetet nyit a Mitsubishi a saját történelemkönyvében, ugyanis az Outlander és az ASX közé besoroló SUV Coupé segítségével a modern jövőbe egy divatos, alapjaiban új játékossal kíván betörni. Az új modell ráadásul új hajtásláncot is kapott.

A kompakt SUV Coupé igazi divatjátékosAz autórajongók fülének biztosan ismerősen cseng az Eclipse név, amely az ezredforduló környékének egyik ikonikus japán sportmodellje volt. A 2012-ig gyártott kétajtós (egyelőre) eredeti koncepciójában már nem újul meg, azonban a jól csengő nevet más gyártókhoz hasonlóan a Mitsubishi sem hagyja veszni – az Eclipse egy crossover formájában születik újjá, erre utal a ‘Cross’ utónév. Az elnevezés egyértelmű: az első fele a sportos génekre utal, a második tag pedig a magasabb, manapság divatos építési módra. Ennek megfelelően a Mitsubishi nyitva hagyta a kaput, hogy a későbbiekben egy esetleges sportmodell piacra dobásával ismét használható legyen az Eclipse típusmegnevezés.

Kupés jelleggel - galériaAz új modell üde színfoltként csatlakozik a japánok meglévő SUV vonalához, vagyis az ASX és az Outlander családot gyarapítja. A gyári képek alapján az Eclipse Cross azt bizonyítja, hogy a tervezők az XR-PHEV tanulmányt vették alapul a vonalak megrajzolásakor, illetve a későbbi XR-PHEV II-ből ugyancsak merítettek ihletet. A formaterv egészen dinamikusra sikeredett, és már első blikkre be lehet azonosítani, hogy egy Mitsubishivel van dolgunk - az újdonság jól beleillik a márka arculatába.

Tágas belső teret ígérnekA 2,67 méteres tengelytávú padlólemezre (amely érték mm-re megegyezik az ASX adatával, így vélhetően az ASX alapjaira épül az Eclipse Cross) egy 4405 mm hosszú, 1805 mm széles és 1685 mm magas karosszériát húztak a tervezők, az első-hátsó nyomtáv pedig egyaránt 1545 mm. Picit nagyobb tehát az autó, mint az ASX, és méretei megfelelnek a kompakt crossoverek átlagának. A gyári közlemény szerint tágas utas- és csomagtérre számíthatunk, amelynek sokszínűségét a csúsztatható, állítható dőlésszögű hátsó üléspad is fokozza.

A teljes infotainment megújultNem csak a külső újszerű, belül is teljesen újraértelmezett műszerfalat kapunk, és olyan extrák kerülnek a palettára, mint a vetített kijelző (HUD), az Apple CarPlay és Android Auto funkciót is magában foglaló érintőképernyős multimédiás rendszer - amihez egy érintésérzékeny controller is csatlakozik -, valamint a vezetőt támogató biztonsági rendszerek teljes arzenálja.

A lemezek alatt szintén lesz újdonság, hiszen egy új fejlesztésű 1,5-literes 4-hengeres, közvetlen befecskendezéses benzinmotor debütál a modellben, amihez egy 8 előre programozott (szimulált) fokozattal ellátott fokozatmentes CVT automataváltót is társítanak a japánok. A teljesítmény- és menetteljesítmény-adatok egyelőre nem ismertek, de annyit elárult a gyártó, hogy még a 2,4 literes négyhengeresüknél is nyomatékosabb lesz az egység - ha tippelnünk kellene, 150 lóerőre és 250 Nm nyomatékra bizton számíthatunk.

Dízelfronton a Mitsubishi remek 2,2 literes motorjára számíthatunk, méghozzá átdolgozott verzióban, halkabb működéssel, jobb fogyasztással és az eddiginél valamivel nagyobb teljesítménnyel - a hivatalos adatokkal még adós a gyártó. A dízelhez egyébként egy új 8-fokozatú automataváltó (bolygóműves, nem CVT) csatlakozik. Az erő a márka S-AWC névre keresztelt intelligens, elektronikusan vezérelt összkerékhajtásán keresztül érkezik az útra.

A szériaérett Mitsubishi Eclipse Cross március 7-én, a Genfi Autószalonon debütált. A forgalmazás Európával indul, de az év végéig még várnunk kell arra, hogy a hazai kereskedésekben is feltűnjön a modell.

Kommentek