Végtelen napfény – az új Mercedes-Benz E-osztály Cabriolet bemutatkozik

Nyomtatás

A várakozásnak vége: a bőven mért előzetesek után végre kiteljesedett az E-osztály palettája, a tavasz langy szellőin pedig mi más is érkezhetne, mint egy kabrió. Az új vászontetős elődje nyomán a világ egyik legkényelmesebb kabriója kíván lenni, akár négy főnek átadva a szabad száguldás érzését.

Ebben kulcsszerepet játszik a tető, és annak mozgatása. A többrétegű, jól szigetelt vászontetővel a kategória egyik legcsendesebb és leginkább kifinomult kabrióját szeretné megteremteni a Mercedes-Benz, amely C-osztályos testvérénél minden téren egy lépéssel előrébb lesz. A nyitási művelet egyébként körülbelül 20 másodpercet vesz igénybe, és akár 50 km/h-s tempónál is kivitelezhető. Emellett opcionálisan nyaksál, szélterelő, valamint a szélvédő felső peremébe integrált, kihajtható légterelő is gondoskodik a szellős, de huzatmentes kényelemről.

via GIPHY

A maga 4826 mm-es hosszúságával és 1860 mm-es szélességével egyértelműen nagyobb elődjénél az új E-kabrió, ráadásul magasabb is, miközben elöl 67, hátul 68 mm-rel növekedett a nyomtáv. Mindez elöl is kellően szellős teret eredményez, és állítólag hátul is teljes értékű helykínálatot találunk két felnőtt számára, igaz, a beszállás érthető módon körülményesebb, még nyitott tetővel is. Az utastérben sok újdonság nem lesz, hiszen a műszerfalat a korábban tesztre fogott szedánból örökli meg a csillagosok újdonsága, egyedül a légbeömlők turbina alakú kialakításában, illetve az integrált fejtámlával is kérhető első ülések tekintetében különbözik a két karosszériaforma. A 23 hangszórós Burmester prémium hangrendszer vagy a kétszer 12,3 hüvelyk képátlójú kijelző ugyanúgy elérhető lesz, mint ahogy az a négyajtós verzió esetében is áll, mi több, a légrugózás és az átfogó vezetési segédrendszer csomag ugyancsak szerepel a repertoárban.

Hajtásláncok tekintetében az egyik legfinomabb falatnak az E400 4MATIC ígérkezik, hiszen a háromliteres V6-os biturbó hajtású verzió 333 kulturált lóerőt és 480 Nm csúcsnyomatékot mutat fel, kiegészülve a stuttgartiak kilencgangos automataváltójával. Noha már ez a verzió is 5,4 szekundumos 0-100-as sprintre és 250 km/h-s csúcstempóra lesz képes, a legsebesebb E kabrió személyében egyértelműen a későbbiekben érkező két AMG modell áll majd, 408 és akár 612 lóerővel.

Dízelfronton egyébként az új 194 lóerős 220d és a későbbiekben érkező 258 lovas 350d lesz elérhető, míg benzineseknél a 184 lovas 200-as jelzésű 2-literes jelenti majd az alapot – és ez lesz az egyetlen, amely nem szériában 9-sebességes automatával érkezik majd –, míg ugyanennek a szerkezetnek a 245 lóerős verziója 300-as jelöléssel áll majd rendelkezésre.

Az új E-osztály Cabriolet a jövő héten kezdődő Genfi Autószalonon mutatkozik be. Ezt követően az első példányok várhatóan még a nyári szezonra megérkeznek a kereskedésekbe.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark