2017. Augusztus 21., Hétfö

Frissitve:09:34:44

Visszahódítás: az új Honda Civic Type R a világ leggyorsabb elsőkerekese

Nyomtatás

A Nürburgring-Nordschleife évek óta a sportmodellek egyik legkedveltebb mércéje, s az utóbbi időben az elsőkerekes sportkompaktok ezt a lehetőséget alaposan igyekeztek is kimaxolni. Legutóbb még a Volkswagen Golf GTI Clubsport S birtokolta a trónt, azonban a magas fluktuáció a wolfsburgi atléta rekordját hamar a múlttal tette egyenlővé – a Civic Type R személyében új bajnok született.

A japánok számára persze nem újdonság a Zöld Pokol királyi címe, hiszen az előző generáció még 2015-ben vált a legendás aszfaltcsík legsebesebb elsőkerékhajtású modellévé. Az akkori CTR 7:50.63-as köridőre volt képes, amit a Golf legkeményebb elsőkerekes verziója, a Clubsport S gyalult le a maga 7:49.21-es produkciójával. A németek persze nem hagyták ennyiben a dolgot és tovább fokozták a tempót, ami végül 7:47.19-es időt eredményezett, ami mindeddig a Nordschleife leggyorsabb elsőkerekes körének számított.

 

Az új Civic Type R-ben rejlő potenciált a gyártó újabb körrekorddal kívánta demonstrálni, meglehetősen sikeresen, ugyanis az új generációs Civic sportváltozata alaposan odapirított a német trónörösnek. A japánok büszkesége 7:43.8-as köridővel messze a Golf előtt végzett, új rekordot felállítva ezzel. Mindemellett az evolúció is jól látható az idők ismeretében, hiszen a Honda saját magához képest mintegy 7 szekundumos javulást könyvelhet el.

A biztonság kedvéért, természetesen a gyári modelltől eltérően bukócsövet kapott rekorddöntő példány, azonban a gyáriak szerint mindez nem adott plusz merevséget a bestiának, tehát nem járult hozzá a jobb köridőhöz. Az azonban hozzátartozik a történethez, hogy a mérnökök az így hozzáadott tömeget azzal kompenzálták, hogy a hátsó üléseket, valamint a multimédiás rendszert eltávolították az ötajtósból. A gumikat illetően pontos típust ugyan nem neveztek meg az illetékesek, azonban azt elárulták, hogy legálisan utcai használatra is alkalmas sportabroncsok feszültek az autón. Tehát a kapott köridőt érdemes fenntartással kezelni, ugyanis bármit is állítanak, a bukócső igenis növeli a karosszéria merevségét, de az ezzel nyert időt még megtippelni sem lehet. Ugyanakkor fontos megemlíteni, hogy a pálya kimagasló hosszúsága okán néhány másodperc differencia gyakorlatilag szimbolikus, hiszen az elődhöz viszonyított hét másodperces javulás is csupán másfél százalék - ráadásul az időjárási körülmények még eső nélkül is eredményezhetnek ekkora küldönbséget. Vagyis a rekorddöntésből messzemenő következtetést nem érdemes levonni, illetve csupán annyit, hogy az elődjéhez hasonlóan az új Honda Civic Type R is piszokgyors.

Egy kis emlékeztető gyanánt: a Civic Type R kétliteres turbómotorja 320 lóerő és 400 Nm leadására képes, amely csak az első gumikat sanyargatja. A csomaghoz hatgangos kézi váltó tartozik. A nagyteljesítményű sportkompakt ráadásul hamarosan kapható lesz, hiszen a gyártó elmondása szerint már a nyáron megkezdődik a Type R-ek összeépítése, ahonnan már az amerikai piacot is kiszolgálják, amely mindeddig még nem kapott a típusból.

Azonban tény, hogy a Honda szakemberei nem aludhatnak nyugalmasan – a Renault a rövidesen bemutatkozó új Mégane R.S.-sel ismét csúcsdöntésre készül.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark