16 milliárdba kerül a világ legdrágább autója

Nyomtatás

Nettó 16 milliárd forint már tőlünk nyugatabbra is túlzóan kövér lottó főnyereménynek számít. Márpedig pontosan ennyit kérnek a világ legdrágább autójáért, amely (ha megvásárolják) saját testvérétől veszi át a stafétabotot.

Ferrari 250 GTO. Minden idők legdrágább autója. És elég hozzá ezt a videót megnézni, és máris részben megértjük, hogy miért. A valaha hivatalosan eladott legdrágább autó címét méltán viseli nagyjából 11,4 milliárd forinttal, most pedig ennek közel másfélszereséért kínálnak eladásra egy típust. Nem is akármilyet.

A Ferrari modellek értékesítésére szakosodott Talacrest kínálatában megtalálható típus a másodiknak elkészült 250 GTO volt. A gyártása 1962 márciusában ért véget, majd a gépet először gyári tesztelésre és a GTO sorozat továbbfejlesztésére használták, mielőtt még abban az évben magánkézbe eladták volna.

A metálkék fényezésű, fehér versenycsíkkal ellátott modell részt vett az 1962-es Sebringi 12 órás versenyen Phil Hill és Olivier Gendebien kezei alatt, és úgy nyerte meg kategóriáját, hogy még összetettben is a második helyen futott be. Ugyanebben az évben Le Mans-ban a gép hatodik lett összetettben (kategóriájában 3.), és még 1965-ig aktívan versenyzett.

Nyugdíjazása óta néhányszor cserélt már gazdát a kék GTO, de mindig gondos kezekbe került, miközben körbejárta a világot. A motortérben továbbra is az eredeti 3,0 literes V12-es dolgozik, 300 lóerős teljesítményével akár 280 km/h-val repítve a könnyű versenymodellt.

Nem kételkedünk abban, hogy minden gyűjtő álma a szóban forgó modell – már csak az a kérdés, hogy akad-e valaki, aki képes vagy hajlandó megfizetni az adózás előtti 16 milliárdos vételárat.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark