A németek életre keltik Elvis BMW-jét

Nyomtatás

A rock 'n’ roll királyaként ismert Elvis Presleyt általában egy hatalmas amerikai vasban képzeljük el, ha autóval szeretnénk párosítani, ugyanakkor nem sokan tudják, hogy a sztár a rózsaszín Cadillac és egy sárga De Tomaso mellett egy gyönyörű, 1957-es BMW 507 Roadster büszke tulajdonosa is volt. A bajor csoda most visszakerült Németországba, egyenesen a BMW főhadiszállására.

Az 507-es egy kifejezetten ritka példány, hiszen mindössze 254 darab készült belőle, amelyek nagy része hírességek és királyi családok kezébe került. Elvis Presley azonban – bár már akkor is világsztár volt – az autó megvásárlása idején egy egyszerű katonaként állomásozott Németországban. Az első ízben a Frankfurti Autószalonon kiállított, 70079 sorozatszámú négykerekű a seregszemlét követően Hans Stuck kezei ügyébe került, hogy aztán tőle szerezze meg Elvis. A legenda egy tesztvezetést követően 3750 dollárért vette meg a BMW tesztflottájából származó, szépséges sportautót. További érdekesség, hogy mielőtt a zenész megkaparintotta volna az autót, a gyáriak teljes motorcserét hajtottak végre rajta, valamint új sebességváltót és szélvédőt kapott a bajorok ritkasága.

Azt mondják, hogy az 507 eredetileg fehér volt, ám Presley már nagyon unta, hogy a hölgyek rúzsukkal írják rá telefonszámaikat, ezért átfényeztette Porsche vörösre. Miután a híresség németországi kiruccanása véget ért, egyesek szerint visszaadta az autót, míg mások elmondása alapján a hadsereg hajóján átjuttatta Amerikába. Miután az új tulajdonos egy Fordból vagy Chevroletből származó V8-assal, valamint egy Borg-Warner váltóval fűszerezte félre az ízletes bajor kuriózumot, az autó sanyarú sorsa gyorsulási versenyeken folytatódott, majd egy raktár mélyén ért véget. Most ismét a müncheni BMW Múzeum szakembereinek garázsába gördülhetett be a ritkaság, ahol augusztus 10-ig eredeti állapotában tekinthetik meg a látogatók, majd ezután a BMW Group Classic teljes restaurálásnak veti alá, hogy mintegy két év múlva eredeti fényében ragyoghasson a rock 'n' roll királyának BMW-je.

Az egyébként 3,2 literes V8-assal szerelt modell a 0-100-as sprintet 11,1 másodperc alatt abszolválta, míg végsebessége meghaladta a 200 km/h-t.  Érdekesség még, hogy a négysebességes manuális váltóval szerelt veteránt egyébként az 1999 és 2003 között készülő, igencsak ritka BMW Z8-assal keltették életre, melyből szintén nem készült túl sok példány, összesen 5.703 darab hagyta el a gyárkapukat.

A zenész legenda által hátrahagyott roadster egyébként igen nagy értékű, függetlenül annak tulajdonosától, így nem csoda, hogy müncheniek ilyen nagy gondot fordítanak rá. Ha szeretnének több információt megtudni a gyönyörű ritkaságról, tekintsék meg az alább található videót is – szerintünk érdemes megnézni.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark