Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Az autóiparban vannak igazi legendák, és a Lancia Delta S4 Stradale kétségtelenül közéjük tartozik. Az olaszok autójáért mind a mai napig rajonganak a vezetés szerelmesei, nem véletlenül. Az S4 Stradale verzió ráadásul még az átlagos Deltáknál is különlegesebb, hiszen mindössze 200 darab készült el belőle, méghozzá a gyáriak B-csoportos raliautójának kötelező homologizációja miatt. Most pedig eladóvá vált belőle egy példány.

Kevesebb mint1600 kilométert futott - galériaSokan a rali aranykoraként emlegetik a 80-as évek közepét, hiszen az akkori B-csoportos versenygépek elképesztően gyorsak és kifinomultak voltak – a Delta S4 mellett a Peugeot 205 T16 és az Audi Quattro is ismerős lehet a kategóriából. Az elképesztő, 500-600 lóerős teljesítmény mellé azonban a szervokormányon kívül semmilyen segédberendezés nem társult, amit bizony nem sokáig lehetett tartani, és egy sajnálatos baleset után – melyben éppen egy Delta S4-ben veszítette életét Henri Toivonen és navigátora, Sergio Cresto – az FIA egyszerűen betiltotta a kategóriát.

Rengetegen sírják vissza azóta is az izgalmas, ám embert próbáló versenyeket, melyekre a videómegosztókon megtalálható látványos kisfilmek mellet csupán néhány versenyautó, és a kötelező homologizáció miatt elkészült utcai példányok emlékeztetnek minket. Ezek közé tartozik a most eladósorba került Lancia Delta S4 Stradale, mely amellett, hogy korához képest elképesztő képességekkel rendelkezik, szinte teljesen új – korábbi gazdái ugyanis mindössze 1600 kilométert tettek bele, és természetesen minden dokumentumot megőriztek róla.

Makulátlan állapotban van - galériaAz igazán lenyűgöző azonban a két tengely között található 1759 köbcentis, kettős felső vezérműtengellyel ellátott négyhengeres benzines, mely egy Weber Marelli IAW elektronikus üzemanyag-befecskendezővel valamint kétlépcsős Volumex kompresszorral és KKK turbófeltöltővel van ellátva. A végeredmény így 300 lóerő, melyet egy ötsebességes manuális váltón keresztül juttat el az autó mind a négy kerékhez.

A kívül látványos, bordó fényezéssel, belül pedig makulátlan állapotban lévő, bézsszínű Alcantara huzatokkal ellátott autó igazi ritkaság, mely minden autórajongó szívét megdobogtatja. Ahogyan korábban már említettem, a különlegesség kifogástalan állapotban van, így bár nem adott meg árat az eladó, biztosak lehetünk benne, hogy igencsak vaskos árcédula lóg az olasz négykerekű nyakában.

Kommentek