A repülés szerelmeseinek: makulátlan sirályszárnyas Mercedes kerül kalapács alá

Nyomtatás

Rendszeres olvasóink számára talán már nem jelent meglepetést, hogy a veterán autók piaca virágzik, olyannyira, hogy manapság a jól megválasztott veteránautó gyakorlatilag a legjobb befektetés. A növekvő kereslettel összhangban egyre több finomság kerül elő – mint például a cikkünkben szereplő 1955-ös Mercedes-Benz 300SL Coupé, az igazi sirályszárnyas modell.

Hogy mi adja a típus különlegességét? Például az a tény, hogy új kora óta egyetlen tulajdonos kezében van, aki a közel 62 esztendős birtoklás alatt mindössze 50 ezer kilométernyi távot tett meg a 300SL-lel. Sigurd Nygren árva volt, aki a haditengerészetnél kezdett dolgozni, majd pilótaként folytatta a karrierjét. Ez utóbbi tény, valamint a modell sirályszárnyas ajtói fonódtak össze kifejezett vággyá a könnyűépítésű modell iránt, amelyet 1955-ben váltott be vörös fényezésű modellt rendelve. Hogy igazán közel érezhesse magát a repülőgépek pilótafülkéjéhez, a tulajdonos magasságmérőt és chornométert is beleszereltetett a négykerekűbe.

Végül 1976-ban tette el gondosan az autót egy hangárba, ahonnan azért néha kivitte egy körre. A gondos kezeknek köszönhetően a modell máig kiváló állapotban van, egyedül az ülések szövetkárpitja nem bírta az idő múlását. A 198.980.5500077-es kódszámú sorhatos erőforrás viszont remek formában van, így nyugodtan kiautózható háromliteres lökettérfogatából az akkoriban szédületesnek számító 215 lóerő, amely nagyon is dinamikusan mozgatja a mindössze 1,1 tonnás karosszériát.

A modellt a Gooding & Company kínálja eladásra a január 20-ig aukción. Érdemes átkattintani a hivatalos honlapra, ahol részletes dokumentáció látható a modellről. Ha labdába szeretnénk rúgni érte, akkor viszont nem árt, ha egymillió dollár lapul a zsebünkben.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark