2018. Június 21., Csütörtök

Frissitve:07:09:17

Azt kapta ez a Porsche, amit megérdemelt

Nyomtatás

Az autóipar legfurcsább történetei közé tartoznak az elfeledett istállókban talált dollármilliós értékű veteránok kalandjai. Ami hazánkból nézve jóformán elképzelhetetlen, az a jelek szerint külföldön továbbra is a valóság részét képezi. Ezúttal egy hagyatékok felderítésére szakosodott TV műsor stábja döntötte be az egyik rég elfeledett istálló kapuját, a leülepedő porban pedig egy ikonikus sziluettre lettek figyelmesek.

Hova máshova fordulna az ember, ha történelmi kérdésről van szó, mint annak forrásához? Jelen esetben a gyanúsan 911-nek kinéző autó kapcsán egyenesen a gyári Porsche Múzeumot keresték fel, akik pedig örömmel konstatálták, hogy a megtalált modell az egyik legelső Porsche 911-ek egyike, pontosabban egy 901 – mert korábban még így hívták a szériát. És mivel éppen egy ilyen hiányzott a gyűjteményből, meg is vásárolták azt.

A minden részletre kiterjedő felújítás négy évig tartott, melynek keretében nem újraépítették a rozsdakupacot, hanem – ahol tudták – eredeti vagy korhű módon készített alkatrészekkel, más korabeli típusokról gyűjtött alkotóelemekkel pótolták a hiányzó dolgokat. A végeredmény pedig magáért beszél – nem csoda, hogy a Porsche Múzeum április 8-ig egy különleges sarkot rendez be a modellnek, amely a valaha készült 57. 911-es volt, egyike az utolsó 901-eknek.

A 356-os utódját ugyanis a Porsche 1963 szeptemberében még 901-es néven mutatta be a Frankfurti Autószalonon. Ezt még hosszú hónapok fejlesztési munkálatai követték, míg végül 1964-ben elkezdődött a modell gyártása. Szeptember 14 és november 16 között 82 modell készült 901-es megjelöléssel, miközben az 1964-es Párizsi Autószalonon is bemutatták a modellt. A Peugeot ekkor figyelt fel az akkoriban még kis német márka ténykedésére, figyelmeztetve őket, hogy ők már befoglalták a középen nullával rendelkező háromszámjegyű megjelöléseket.

A Porsche gyorsan megoldotta a dolgot, és létrejött az időközben legendássá vált 911 megjelölés, a legyártott modelleket pedig hivatalosan csak belső használatra engedélyezték. Persze azért vannak magánkézben is ilyen modellek: a 20-as és 37-es példányszámú modell kiváló állapotnak örvend, közben pedig az 57-es is beállt a sorba, amely a Porsche Múzeum jóvoltából minden idők legszebb állapotban fennmaradt/fenntartott 901-esének számít.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark