Újra E-type-okhoz nyúl a Jaguar Classic - ezúttal tíz darab készül

Nyomtatás

Úgy látszik a Jaguar Land Rover csoport Classic divíziója nagyon belejött a munkába, hiszen az elmúlt pár évben már többször is hallattak magukról, méghozzá nem is akármilyen projektek kapcsán. Építettek már a nulláról különleges E-type-okat, de veterán Land Rover Defenderek és Range Roverek kapcsán is hallattak magukról. Ezúttal ismét a legendás vadmacskás sportautó, az E-type került előtérbe, amiből ezúttal 10 darabot élesztenek újjá, és az első már el is készült.

A különleges példányt az áprilisban, Essenben megrendezésre kerülő Techno-Classica rendezvényen láthatják majd az érdeklődők. A szóban forgó E-type egyébként egy 1965-ös, rögzített tetős, 4,2 literes Series 1-es Coupé, melyet eredetileg Kaliforniába szállítottak, ám most visszatért a szigetországba, hogy részt vegyen a Reborn, azaz magyarul újjászületés programban. A kezdeményezésben résztvevő többi autót típusszakértők választják majd ki.

A felújított E-type-ok árai nagyjából 100 millió forinttól indulnak majd, de a végösszeg természetesen függ attól is, hogy az adott modell milyen változatban készült el – a különlegesebb kivitelek nyilván jóval többe kerülnek majd. Az autók egyébként 100%-ban az eredeti állapotukat kapják vissza, noha a vásárlók élhetnek néhány fejlesztési lehetőséggel, mint például a továbbfejlesztett hűtési rendszer, váltó vagy éppen az újabb E-type-okról érkező első féknyergek.

Tim Hannig, a Classic részleg vezetője azt is elárulta, hogy milyen előnyei vannak az eredeti, gyári felújításnak: „a Jaguar Classic szakértőinek olyan információk és források állnak rendelkezésükre, amilyenek senki másnak, ezért ők tudják a lehető leghitelesebben felújítani az E-type-okat. Az E-type Reborn program elindítása rendkívül izgalmas számunkra. Ez a típus a valaha volt egyik legikonikusabb sportautó, így nagy örömmel tölt el bennünket, hogy új életet adhatunk néhány nagy gondossággal kiválasztott példánynak, amik olyan tulajdonosokhoz kerülnek majd, akik élvezik az autózást” – mondta az igazgató.

Ahogyan a beveztőben említettem, az első példány már készen áll az esseni bemutatkozásra, és a képek alapján talán szebb, mint újkorában. Az biztos, hogy a jövőbeli tulajdonosok nagy örömmel veszik majd át a kulcsokat, mi pedig őszintén irigyelljük őket, hiszen bár menetteljesítmények terén talán nem is, de élmények szempontjából bizony könnyen felveszi a versenyt a legmodernebb négykerekűekkel egy ilyen veterán – sőt, jó eséllyel le is körözi őket.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark