A Kia korunk egyik legdinamikusabban növekvő autómárkájaként szinte követhetetlen tempóban hozza ki az új filozófiájuk jegyében fogant modelleket. Vajon ez a sietség meglátszik a Mazda2 ligájában induló, teljesen új Rión is? Kiderítettük.

Még két hónap sem telt el azóta, hogy beszámoltunk olvasóinknak a Hyundai modelldömpingjéről, illetve a hazai pontos árakról, a koreai gyártó hazai képviselete egy rövid bemutató keretében máris rendelkezésünkre bocsátotta a márka összes újdonságát, méghozzá egy kupacban: a várva-várt középkategóriás i40 kombit, a hazai piac számára különösen érdekes kompakt lépcsőshátú Elantrát, a fura ajtókoncepcióval megáldott fiatalos Velostert, illetve a hátsókerékhajtású, egyenesen a tengerentúli piacról érkezett Genesis sportkupét.

Álmodok. A jövőben járok, a felhőkben, egy négykerekű repülőgép volánja mögött. Élvezem, ahogy a kövér párafoltokat magam mögött hagyva siklok a lenyugvó Nap narancsszín fényében. Kicsit felgyorsítok; távolról hallom az elektromotorok élesen mély süvöltését, majd egy fokozatot felváltva beállok a mellettem haladó jármű mellé – épp a felhők hasát karcolgatva. Átintek a mellettem haladó kollégának, aki önfeledten viszonozza a gesztust. Aztán valami történik...

Előre elnézésüket kérem, ha nyomokban már-már rajongásba hajló túláradozást vélnek felfedezni irományomban, de bevallok valamit: még egy objektív, részrehajlást kerülő autós újságírónak is lehet kedvenc négykerekűje, s mint ilyen, nekem már jó ideje a Porsche Boxster 987 kódjelű második generációja a szívem csücske.

Fiatal - elvégre születésénél néhány éve még kétkedve segédkeztünk -, de már most legenda. Az elektromos árammal történő autózás első igazi áttörését hozó Tesla Roadstert foghattuk vallatóra, amely szériagyártásban a legnagyobb hatótáv mellett még mindig a legnagyobb élményt is nyújtja az árammal üzemelő autók exponenciálisan szaporodó táborában.

Válság ide vagy oda, mi autós téren igazán nem panaszkodhatunk: az elmúlt alig másfél évben jól el voltunk kényeztetve szebbnél szebb és különlegesebbnél különlegesebb autócsodákkal. Mind közül az egyik leggyorsabb és legélvezetesebb persze mi más is lett volna, mint az alig féltonnás, ám nem kevesebb, mint 300 lóerős Ariel Atom, amelyet a szakma a világ legdinamikusabb négykerekűi között tart számon.

A Citroën a DS szériával elkötelezte magát a prémium(abb) életérzés mellett, aminek első bizonyítékát a C3 alapjaira épített, remek DS3 személyében ismerhettük meg. A gyártónál azonban nem elégetek meg ennyivel: a paletta hamarosan a C5-ből épített DS5-tel, míg most a menetpróbára fogott DS4 bevezetésével bővül.

Még mielőtt azonnal hátat fordítanának a Mitsubishi számos elismerést begyűjtött, ám sokak által megmosolygott teljesen elektromos (tehát zéró emissziós) városi autójának, azért érdemes megállni néhány szóra. Először is tisztázzunk valamit: az i-MiEV esetében nincs értelme ár/érték arányról, versenyképességről, vagy mindennapi használhatóságról beszélni.

Másfél hete, hogy beharangoztuk, hát itt van: a ráncfelvarráson átesett, remekre sikeredett Opel Corsa bemutatója után megosztom Önökkel a frissített Antarával szerzett tapasztalataimat, amelyeket a hivatalos ausztriai próba során volt szerencsém összegyűjteni kollégáimmal együtt a számos együtt töltött kilométer alkalmával. Bele is vágnék a közepébe: nézzük csak, mit tud az új hobbiterepes!

A francia gyártók általában inkább az alacsonyabb kategóriákban jeleskednek annak ellenére, hogy Franciaországot az igazi luxus és stílus hazájaként aposztrofálja a világ. A Renault-nál sincs ez másképp, azonban a gyártó emberei az immár hazánkban is kapható Latitude bevezetéséhez szép reményeket fűznek.

Az Opel aktivitása az utóbbi években figyelemreméltó: a General Motors szeszélyes hullámain össze-vissza hánykolódott márka - amely néhány éve teljes sikerrel olvadt bele a szürke átlagba - a válságos időkkel s a különféle akadályokkal mit sem törődve csörtet előre, s a németek sorra gurítják ki fejlesztőközpontjukból friss modelljeiket.