A címben szereplő három autóról akár egy egész cikksorozat is születhetett volna, hiszen mindegyik megér egy misét a maga módján. Mi azonban nem a mennyiségre, hanem a minőségre helyeztük a hangsúlyt, így egy kalap alá vettük a Škoda által jelenleg kínált három csúcsmodellt, hogy rávilágítsunk a csehek büszkeségeinek képességeire. Lássunk is neki!

A Renault meghívójából csak egy baráti összejövetelnek, beszélgetésnek látszott az esemény, ahol az illetékesek elmondanak néhány érdekességet a márka újdonságairól, amelyeket Párizsban már volt alkalmunk élőben megtekinteni. Én naiv pedig nem vittem fényképezőgépet gondolván, minek cipeljem feleslegesen. Persze cipelni sem kellett volna, mert hű négykerekű szolgálóm megtette volna helyettem. Szó mi szó, hiba volt.

A hivatalos keretek között alig másfél hónapja, Párizsban bemutatott Hyundai-újdonságot, az ix20 névre keresztelt kompakt egyterűt szinte mindenki egyből a KIA februárban debütáló Vengájával azonosítja. Félig-meddig persze abszolút jogos lehet a megállapítás, hiszen a két típus személyében egy testvérpárról beszélhetünk (akiknek gyártása is egyazon üzemben történik); ám a Venga és az ix20 között azért mégiscsak felfedezhetünk néhány különbséget.

Bizony, a V60-as úgy kellett a Volvónak, mint egy falat kenyér. Mert hiába sikeredett remekre, stílusosra és fiatalosra az S60 második generációja, középkategóriás voltához és 4,63 méteres hosszához képest nagyon kicsiny, 380 literes (magyarul Opel Astra-szintű) csomagtartója miatt sok-sok család számára kieshet a potenciális típusok közül.

Mindig örömteli hír, ha valami előre halad – ez pedig különösen igaz az autóiparra, amely kezdi magát túltenni a válság okozta nehézségeken. Ennek jele az is, hogy hazánkba új autómárka érkezett. A Polar Mobil Kft. forgalmazta Isuzunak lesz némi esélye, hogy kihasítsa magának a torta egy szeletét.

Bár első ránézésre aligha látszik rajta, de hazánk kedvenc autója,a Suzuki Swift minden porcikájában megújult – mégpedig az előddel mutatott formai hasonlóság ellenére olyannyira, hogy úgy nagyjából a tíz ujjunkon össze tudjuk számolni az érintetlenül hagyott alkatrészeket. De ami a legjobb, hogy szinte minden szempontból előnyére fejlődött.

Már számtalanszor beszéltünk az elmúlt hónapokban az Alfa Romeo legfrissebb büszkeségéről, az ötajtós kompakt Giuliettáról. Arról a Genfben leleplezett modellről, amely a rendkívül hosszú pályafutással megáldott 147-est hivatott leváltani, és amely az olasz márkának éppen 100. születésnapjára érkezett.

Valószínűleg már olvasóink is hallottak róla, hogy a Toyota egy meglehetősen érdekes öszvért kotyvasztott össze a gyártó „laboratóriumában” – ha máshonnan nem, akkor talán abból a sok-sok hirdetésből és reklámból, amelyek az újdonság hivatalos bevezetése, azaz szeptember elseje óta szinte elöntötték az országot.

Az elmúlt hetekben, hónapokban a V6-os alapverzión kívül már az összes változatát kipróbáltuk a vadonatúj, második generációs Porsche Cayenne-nek, a legérdekesebb változatot viszont direkt a végére hagytuk: ez nem más, mint a gázolajos kivitel.

Mi sem bizonyítja jobban, hogy a Volvónak hazánkban is mennyire fontos a vadonatúj, második generációs S60-as, minthogy az importőr nemrégiben egy második hazai bemutatót is szervezett a modellnek - nem is akárhol, hanem a Hungaroringen!

Bár ezúttal ügyesebbek voltunk, mint a Mitsubishi, és két héttel a hivatalos bemutató előtt már megírtunk minden érdemleges tudnivalót új modelljükről, azért így is hozott újdonságot az hazai ASX leleplező-ceremónia.