Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Kia Niro a Hyundai Ioniq crossover megfelelőjeként szépen lassan felveszi annak hármas felállását. A teljes hibridet már tesztelhettük, a konnektoros verzió már bemutatkozott, most pedig megérkezett a teljesen elektromos modell előfutára – vele pedig nagy dobásra készülnek a koreaiak.

Egyelőre csak tanulmányként futott be az elektromos Niro

A Niro EV Concept csak éppen annyira rugaszkodik el a sorozatgyártású verziótól, amennyire egy tanulmánynak illik, vagyis megőrizte a jelenlegi Niro alapjait, az extravaganciát pedig inkább a részletekben és a belső térben láttatja. Elektromos mivoltát pedig hallatja is a jármű, ugyanis a teljesen csendes futásra itt is egy külső gyalogosfigyelmeztető hívhatja fel a környezet figyelmét.

204 lóerőt és közel 400 kilométeres valós hatótávot ígérnek

A lényeg azonban a lemezek alatt van, méghozzá egy 64 kWh-s lítium-ion polimer akkucsomag formájában, amely 204 lóerős teljesítménnyel ruházza fel az első kerekeket hajtó elektromotort. A gyári ígéretek a szigorúbb, amerikai norma szerint 383 kilométert ígérnek, ami a túl optimista európai ciklus szerint akár 500 is lehet. A lényeg, hogy az autópályától távol maradva tavasztól őszig bizton számíthatunk kb. 350 kilométeres hatótávra egy feltöltéssel.

A belül is kevésbé forradalmi sorozatgyártású változat jövőre érkezhet

A töltési lehetőségekről egyelőre nem beszélt a Kia, viszont a jövőben a kompatibilitási problémák egy részét már talán felszámolják a különböző gyártók. Ez már csak azért sem ártana, mert a koreaiak is elektromos offenzívát készítenek elő: 2025-ig 16 felvillanyozott modell, köztük öt hibrid, öt konnektoros hibrid és öt teljesen elektromos modell lesz a kínálatban, ráadásként egy üzemanyagcellás (hidrogénes) megoldással.

Kommentek