59 150 forint/lóerő – elérhető itthon az új BMW M5

Nyomtatás

Ritkán vesszük elő a forint/lóerő arányt, és ez nem véletlen, hiszen ez a mutató közel sem nevezhető mérvadónak – a prémiumok között nem meglepő módon mindig magasabbra adódik. Az immár hazánkban is megrendelhető BMW M5 esetében azonban mégsem annyira ijesztő szám jön ki (59 150 Ft/LE), hiszen majdnem ugyananakkora összeggel találkozunk, mint például egy alapfelszereltségű X2 esetében (58 750 Ft/LE), de hogy egy nem prémiumot is említsünk, a 110 lovas dízellel szerelt Opel Insignia tesztautónál jóval többre jön ki a forint/lóerő mutató (103 545 Ft/LE).

Mindez persze továbbra sem mérvadó, sőt, szinte semmi jelentősége, de arra azért rá lehet mutatni a segítségével, hogy bár 35,49 millió forint rengeteg pénz, az M5 elképesztő képességeit figyelembe véve bizony egyáltalán nem túlzó a mai piaci viszonyok között – és ne felejtsük el, hogy a teljesítmény mellett technológiai téren is a csúcson van az autó. Ezért az árért egyébként már szinte minden fontos extrát megkapunk, kezdve a fejlett navigációtól a digitális műszerfalon, a kétzónás automata klímán, metálfényezésen, a 19 colos keréktárcsákon és a finom Merino bőrkárpiton át egészen a LED-es adaptív fényszórókig.

Persze így is bőven van még mit ikszelgetni: az M sport kipufogó 507 ezer, a kijelzővel ellátott kulcs 98 ezer, a karbon motorburkolat 405 ezer, az M sportülések 642 ezer, a hőkamerás éjjellátó 675 ezer, az alapokon felül minden vezetéstámogató rendszert tartalmazó Driving Assistant Plus csomag 578 ezer, míg a 360 fokos kamerarendszer és parkolóasszisztens 172 ezer forintba kerül. Persze még ezek mellett is van hátsó ülésfűtés 128 ezerért, szellőztethető első ülés 274 ezerért, gesztusvezérlés 85 ezerért és Bowers & Wilkins hangrendszer 1,22 millióért.

Az M5-ben azonban nem ez a rengeteg modern extra, hanem sokkal inkább a motortérben ketyegő 4,4 literes duplaturbós V8-as egység jelenti az érdekességet, amely 600 lóerőt és 750 Nm-t biztosít a vezető számára, és most először ezt az erőt nem csak a hátsó kerekekhez képes eljuttatni az autó. Az újdonság tehát már hazánkban is rendelhető, és reméljük, hogy hamarosan mi is kipróbálhatjuk majd, hogy első kézből számolhassunk be a képességeiről.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark