Európába is megérkezett - itt a frissített Toyota Yaris

Nyomtatás

A Toyota kisautója piactól függően több néven is ismert, de azt hiszem, mindenki tudja, melyik modellről beszélünk, ha a Yaris nevet emlegetjük. A japánok típusa nemrégiben egy komoly frissítésen esett át hazájában, amit most az európai verzió is megkapott – noha az alapok maradtak, több mint 900 alkatrészt cseréltek le, amivel bizony nem csak kívül, de a lemezek alatt is könnyen tetten érhetőek a fejlesztések.

A formákat tekintve a nemrégiben bemutatott vadonatúj, Yaris alapú raliautó már korábban árulkodott. Habár a méretek szinte semmit nem változtak, és az eddigi sziluett is maradt, elöl és hátul azért bőven találunk újításokat. A Toyota legújabb, az eddigieknél jóval érzelmesebb és divatosabb formanyelve köszön vissza a Yaris esetében is: elöl méretes, már-már agresszívnak mondható hűtőrács és a LED-es nappali menetfénynek köszönhetően morcosnak tűnő fényszórók, hátul pedig az autó közepe felé nyújtózkodó lámpatestek hozzák el a változást.

A céljukat pedig elérték a japánok, hiszen optikailag egy jóval komolyabb autó benyomását kelti az újdonság. A 10-tagú színpalettán természetesen új árnyalatokkal is találkozhatunk, ahogyan friss 15 és 16 colos keréktárcsákkal is készültek a gyáriak, de leginkább a Design Pack névre hallgató extrákkal fokozhatjuk majd az izgalmakat, ami néhány színes betétet takar – ezeket kékben, pirosban, vagy lime-zöldben kérhetik majd a vásárlók.

Az utastérben már jóval kevesebb változást köszönthetünk: az alapformák itt maradtak a régiek, de azért a szemfülesek itt is észrevehetik az újdonságokat. A legszembetűnőbb talán az átalakított műszerfal, mely új kijelzővel bővült, de a kisautó megkapta a Toyota legfrissebb multimédiás rendszerét is. Ezeken kívül leginkább az új betétek és anyagok jelentenek újdonságot, melyekkel még tovább növelték a japánok a minőségérzetet – noha a Yarisban kisautó létére ezzel eddig sem volt gond. A gyáriak jobb hangszigetelést is ígérnek az újdonság kapcsán.

Erőforrások terén a már korábban bemutatott, vadonatúj 1,5 literes benzines jelent majd újdonságot: a friss fejlesztésű 1,5-ös szívómotor a 100 lóerős 1,33 literes négyhengerest váltja majd a gyártó kínálatában. A 112 lóerős csúcsteljesítményéhez 138 Nm nyomaték társul, ezzel a japán kisautó a gyári adatok alapján 11 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet, ami 8 tizeddel sebesebb az 1,33-as elődnél. Utóbbinál a gyáriak közleménye szerint 12 százalékkal lesz takarékosabb az új egység, vagyis kézi váltóval 4,3 l/100 km-es vegyes fogyasztásra számíthatunk, ami bizony egészen kellemes érték. Ugyanennek a szerkezetnek a turbós változata kap helyet a Yaris sportverziójában, amelyben 210 lóerőt bocsát a sofőr rendelkezésére.

Arról egyelőre nincs információ, hogy az 1-literes benzines és az 1,4 literes dízel marad-e a kínálatban, de a hibrid változat természetesen továbbra is elérhető lesz, valószínűleg változatlan formában. A friss Yaris technológiai téren is sokat fejlődött: a Toyota Safety Sense csomagnak köszönhetően ütközésmegelőző, sávváltásra figyelmeztető és táblafelismerő rendszer is helyet kapott az autóban, de automatikus távolsági fényszóró is elérhető lett. A kisautó hamarosan a kereskedésekbe is megérkezik majd, és minden bizonnyal néhány százalékkal drágábban fogja kínálni magát.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark