2014. Április 17., Csütörtök

Frissitve:02:28:46

Mustang 2015 - még több adat és további képek

Nyomtatás

Szerkesztőségünk továbbra is az új Ford Mustang hatása alatt áll, így szeretnénk Önökkel még több információt megosztani a hamarosan Európában első ízben forgalomba kerülő legújabb vadlovas modellel kapcsolatban. A plusz információk mellé természetesen újabb képekkel is tudunk szolgálni, valamint egy kellemes időtöltést is tudunk javasolni amennyiben unatkoznának.

Ahogyan azt már előrevetítették a gyáriak, az új modell jobban illeszkedik a márka többi típusának stílusához hosszúkás, hármas tagolású lámpáival, azonban a karaktere továbbra is elég „izomautós” maradt. Érdekes részletek így is akadnak az autón, például a tetőn megtalálható két "buborék", a domború motorháztető és a széles vállaknak látszó hátsó sárvédők. Az tagadhatatlan, hogy az összkép harmonikus és méltó a Mustang név viseléséhez.

De a régi báját megőrző forma mellett mitől is új a Mustang? A hatodik generációt teljesen újratervezték a gyáriak, jóformán csak a tengelytáv maradt változatlan. A legfontosabb újdonság, hogy végre független hátsó felfüggesztést találunk benne – közel 30 éve vártunk erre a lépésre. Ennek, valamint az átdolgozott első futóműnek köszönhetően a gyáriak szerint a rugózás és a csillapítás úgy lett kényelmesebb, hogy közben gyorsabb és kiszámíthatóbb is a Mustang. A 19 colos kerekeken érkező modell karosszériája az elődnél könnyebb és merevebb lett.

Hogy mennyire is tervezték újra vadlovas modellt, azt jól mutatja az is, hogy az előbb említett tengelytávon kívül – mely továbbra is 2,72 méter – minden dimenziója megváltozott az új generációnak. A 4,782 méter hosszú, 189,3 centiméter széles és 1394 milliméter magas autó így fél centivel rövidebb, 38 milliméterrel szélesebb és közel 23 milliméterrel alacsonyabb, ezzel még sportosabb pozíciót biztosítva a négykerekűnek.

Belül a kettős felosztású műszerfal maradt, miközben a legtöbb részlet örökölte az elődök stílusát. Az első fényképek tanulsága szerint ezúttal sem az anyagok minősége lesz a modell csúcspontja, de az összhatás így is hangulatos. A nyolccolos központi rendszer természetesen európai navigációt kap.

Az új Mustang technológiai téren is nagy előrelépést jelent, ami részben talán az európai forgalmazásnak is köszönhető, hiszen itt magasabbak az igények a hasonló biztonsági és kényelmi extrák felé. Olyan újításokat kapott a modell, mint a vezető kedve szerint választható üzemmódok, melyek minden bizonnyal az autó tulajdonságait is befolyásolják. Ami Európában már nem újdonság, ám a Mustang kínálatában igen, hogy olyan vezetéstámogató rendszerek kerültek az autóba, mint az adaptív tempomat, a keresztirányú forgalmat ellenőrző rendszer, a holttérfigyelő, vagy éppen az okostelefonunkkal kapcsolatot teremtő AppLink szolgáltatás.

Az újdonság a hírek szerint három erőforrással startol. A belépőszintet egy 3,7 literes, V6-os szívó benzines adja majd, 300 lóerővel és 393 Nm-es csúcsnyomatékkal, de ez az olcsón előállítható motor az amerikai piac kiváltsága lesz.

Nálunk teljesen új, 2,3 literes, soros négyhengeres, benzines, turbós, közvetlen befecskendezéses motor adja az alapot 309 lóerővel és 407 Nm-rel, miközben vegyes fogyasztási adata az előzetes információk szerint 8 l/100 km környékén alakul majd. A feltöltött egység teljesen új fejlesztés, melynek számos alkatrésze alumíniumból készül.

Természetesen nem létezhet Mustang V8 nélkül, a kínálat csúcsát így az amerikaiak ötliteres nyolchengerese adja 426 lóerővel és 529 Nm-es maximális nyomatékkal. Gazdaságosságban a Mustang-hoz legjobban illő motor már nem jeleskedik, de feltételezhetően a vegyes fogyasztás az esetében is 10 liter alatt alakul. Mindkét erőforrás hatfokozatú kézi váltón át hajtja a hátsó kerekeket, felár ellenében pedig hatgangos, gázfröccsöket adni képes, kormányról is vezérelhető automata kapható hozzájuk. A tízsebességes fokozatváltó már fejlesztés alatt van, de annak érkezésére még két évet kell várni.

A nyitott tetejű verzió megjelenésére viszont nem kell várnia a kabriózás szerelmeseinek, hiszen a kupéval együtt érkezik majd a kereskedésekbe. A gyáriak elmondása szerint a hagyományos, elektromos vászontetővel érkező modell az előző generáció idejét majdnem lefelezi a tető zárásának tekintetében.

Nem marad el természetesen a programajánló sem. A Ford már el is indította honlapján a 2015-ös Mustang interaktív konfigurátorát - amit ide kattintva elérhetnek -, mellyel kellemes időtöltés közben állíthatjuk össze a számunkra legkedvesebb verziót, melyet talán már meg is vásárolhatunk majd hazánkban. Az amerikai gyártó tehát kitett magáért, de nem is tehetett mást, hiszen a globális forgalmazásra szánt izomautóval nem lőhettek mellé, mert annak beláthatatlan következményei lettek volna.

Sajnos azonban, mint ahogy az tegnap kiderült, az izomautók piaci összecsapásától ezúttal sem lesz zajos az öreg kontinens. Jelen állás szerint a nagy konkurens Chevrolet Camaro búcsút vesz tőlünk, igaz, 2015-ig még megvásárolható lesz mind kabrió, mind pedig kupé változatban, így a csokornyakkendősök távozása előtt néhány hónapig még állhatja a sarat az új Mustang ellenében.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark