2017. Április 25., Kedd

Frissitve:08:02:42

500 km egyetlen feltöltéssel: megérkezett az Opel Ampera-e

Nyomtatás

Az Opel a várakozásoknak megfelelően lerántotta a leplet Párizsban vadonatúj elektromos autójáról, az Ampera-e nevű modellről, amely a tavaly bemutatott Chevrolet Bolt ikertestvére. Ebből kifolyólag nagy csodára nem kell számítanunk a specifikációk terén, gyakorlatilag szinte minden tekintetben megegyezik a Chevy Bolttal az Opel Ampera-e, néhány apróbb formai elemet és az emblémákat leszámítva.

Immár az autó hivatalos gyári hatótávolságát is tudjuk: az európai, referenciának tekinthető NEDC tesztciklus szerint 500 km megtételére képes az Ampera-e egyetlen feltöltéssel, ami az elektromos autók piacán a Teslán innen példátlanul magas érték, mintegy 200-250 km-rel több a legnagyobb konkurensek hatótávjánál.

Nagy hókuszpókusz ezúttal sincs, a komoly hatótáv az óriási akkucsomagnak köszönhető: miközben a konkurensek rendszerint 20-30 kWh kapacitású akkuval büszkélkedhetnek, az Opel Ampera-e óriási, 60 kWh-s akkucsomagot kapott.

Különben nem csak az újságírók és a felhasználók, de a gyártók szerint is csínján kell bánni az NEDC-ciklus által kommunikált hatótávolsággal, viszont az Opel állítása szerint mintegy 380 km-es valós hatótávra számíthatunk, ami még mindig nagyon tisztességes érték.

Főleg annak tudatában, hogy a kívül kompakt méretű, belül tágas utastérrel és meglepően nagy csomagtérrel büszkélkedő villanyos villámos gyors, mint a villám: a bivalyerős, akár 204 lóerőt (150 kW-ot) és 360 Nm-t mozgósítani képes villanymotornak köszönhetően, amely az első kerekeket hajtja, alig 7 másodperc alatt képes álló helyzetből 100 km/h-s sebességre gyorsulni az újdonság, 0-50 km/h között 3,2 másodpercre, 80-120 km/h között pedig csupán 4,5 másodpercre van szüksége (ezzel még komolyabb sportautóknak is odapörköl). A végsebesség 150 km/h.

Az Opel érthető módon rendkívül büszke az elektromobilitás legfrissebb mérföldkövére; a márka vezetője elmondta, hogy az Ampera-e nem egy luxustermék, nem egy divathóbort és nem is egy második autó, hanem rengeteg ember számára tökéletes megoldás a mindennapi közlekedésre.

Azt még sajnos nem tudjuk, hogy az Ampera-e mikortól lesz rendelhető Európában és így Magyarországon, az árazás pedig szintén ismeretlen egyelőre, de szerintünk nem lehet 15 millió forintnál drágább, ez esetben pedig garantáltan érvényes lesz rá a frissen bejelentett 1,5 millió forintos állami támogatás, amiről bővebben korábbi cikkünkből, ide kattintva olvashatnak.

Mi már alig várjuk az Opel büszkeségét, ami reformálhatja az elektromos autók piacát, de az egyik szemünk hiába nevet, a másik kissé sír, hiszen Európában nem elérhető az új Chevrolet Volt Opel megfelelője (vagyis az első generációs Opel Ampera közvetlen utódja), amiben egy 1,5 literes benzinmotor bővíti ki a 85 km-es valós elektromos hatótávot, így sokak számára talán még jobb megoldást jelentene, mint a nagy hatótávolságú, de csak tisztán elektromos Ampera-e.

Azért bízunk benne, hogy előbb-utóbb a Volt is csatlakozni fog az Opel európai kínálatába, hiszen a két modellel a márka valóban szinte minden igényt lefedne az elektromobilitás terén.




Share/Save/Bookmark