2018. Június 21., Csütörtök

Frissitve:07:09:17

Tesztek

Mercedes-Benz CLS 400 d 4MATIC (2018) teszt – Méltó régi nagy híréhez

Nyomtatás

2004-et írtunk, amikor a Mercedes-Benz olyat mutatott a világnak, amilyet előtte még soha senki. Bemutatkozott ugyanis az első generációs CLS, ami négyajtós kupé felépítésével és sportos, de egyben elegáns formáival gyakorlatilag mindenkit lenyűgözött. A kategóriateremtő modellből tavaly novemberben már a harmadik generációt leplezték le, mostanra pedig a tesztautó is megérkezett szerkesztőségünk garázsába, hogy bizonyítsa, legalább annyira úttörő, mint első elődje – még ha ezúttal nem is ugyanabból a szempontból.

Módosítás dátuma: 2018. május 22. kedd, 18:39

Jaguar I-Pace üléspróba – 400 lóerő, 25 millió: az első elektromos Jaguar

Nyomtatás

A Jaguar budaörsi szalonjába néhány napra ellátogatott a mindössze két hónapja bejelentett Jaguar I-Pace, vagyis a britek első teljesen elektromos szériagyártású modellje, az importőr pedig rögtön össze is hívta a hazai szaksajtót, hogy bemutathassa büszkeségét. Annak ellenére, hogy a kiállított piros I-Pace egy kézzel összerakott előszériás példány volt, előre-hátra beülhettünk az autóba.

Módosítás dátuma: 2018. június 04. hétfő, 12:29

Lexus NX 300h (2018) teszt – A különbözés mestere

Nyomtatás

Már a színe is feltűnő, amelyet még jobban kihangsúlyoz az egymásba fonódó élek, a bőven mért szellőzők és a hangsúlyos fények kavalkádja. A Lexus NX nem éppen hétköznapi jelenség, még akkor sem, ha a fokozottan sportos formákat ezúttal inkább a visszafogottságáról híres hibrid rendszer hajtja. Teszteltük a farkasbőrbe bújt bárány frissített verzióját.

Módosítás dátuma: 2018. május 15. kedd, 14:33

Nosztalgikus hangulat – veterán BMW-t és MINI-t vezettünk

Nyomtatás

A húszas éveim közepén járva azt hiszem, nyugodt szívvel mondhatom, hogy éppen a legjobbkor születtem a számítástechnikai forradalom szempontjából: tudom, hogy milyen volt, amikor még nem volt internet és okostelefon, de mégis együtt nőttem fel ezekkel a dolgokkal, így nem okoz gondot a használatuk és az elfogadásuk. Az autóiparban is hasonlóan nagy fejlődés volt megfigyelhető ebben az időszakban, a BMW hazai képviseletének jóvoltából azonban most végre megtapasztalhattam, hogy milyen volt, amikor még nem az elektronika irányított a pilóta helyett – klasszikus BMW-t és MINI-t vezethettem.

Módosítás dátuma: 2018. május 09. szerda, 11:15

Dacia Duster 1.2 TCe 4x4 teszt – Csúcstámadás, bármi áron

Nyomtatás

A Dacia Duster már születésekor sztár volt, ezúttal pedig, nem vitás, hogy jelentős megújulást követően ismét próbál minél nagyobb teret hódítani. A Renault költséghatékonyságra fókuszáló divíziójaként aposztrofálható márka mindent megtett, hogy igáslovának legfájóbb pontjait kijavítsa, aminek eredménye a második generáció születése – a dízel verzió tesztjét követően ezúttal a benzines csúcsmodell vendégeskedett szerkesztőségünk garázsában.

Módosítás dátuma: 2018. május 15. kedd, 14:32

Lexus LC 500h teszt – Szó bennszakad, hang fennakad

Nyomtatás

Bő évtizedes, meglehetősen intenzív autótesztelői tapasztalattal a hátam mögött már viszonylag kevés dolog lep meg, pláne, amikor a hagyományosan konzervatív japánokról van szó. Mégis 2016 márciusában hitetlenkedve és csodálkozva álltam a Lexus standjánál, a Genfi Autószalonon: ők ugyanis fogták és szinte változatlanul hozták sorozatgyártásba a korábbi évek tanulmányát, nem akármilyen végeredményt kapva.

Módosítás dátuma: 2018. május 15. kedd, 14:32

Nissan Leaf (2018) menetpróba – 9,4 milliótól indul a minőségi elektromobilitás

Nyomtatás

Kissé lassan őrölnek a Nissan malmai, de nagy örömünkre ezúttal is bebizonyosodott, hogy ami késik, az nem feltétlenül múlik: a Nissan úttörőnek számító, és világszerte óriási népszerűségnek örvendő Leaf modelljének második generációja tavaly szeptemberben mutatkozott be, december közepén pedig már arról adtunk hírt, hogy megkezdődött az európai kivitelek szériagyártása Angliában. Ám Magyarországra csak nemrégiben érkeztek meg az első példányok, a hazai sajtóbemutatóra pedig a héten került sor. A menetpróba alapján örömmel kijelenthetem, hogy az új Leaf sokkal jobb elődjénél, és aki egy használható méretű tisztán elektromos autóra vágyik, az mindenképp tegye próbára a Nissan új büszkeségét.

Módosítás dátuma: 2018. június 04. hétfő, 12:26

Lexus IS 300h (2018) teszt – A saját útját járja

Nyomtatás

Az élet nagyon sok területén az egyediség bizony sokszor legalább olyan fontos tud lenni, mint az objektív képességek. Arról sokáig lehetne vitázni, hogy az autóiparban vajon igaz-e mindez, de azt hiszem egyértelmű választ sosem kapnánk erre. Azt persze kétségek nélkül kijelenthetjük, hogy objektív erények nélkül nem sokra megy egy négykerekű a piacon, a kérdés inkább csak az, hogy az egyediség, a különlegesség mennyit képes hozzáadni az összképhez. Erre pedig a Lexus IS 300h segítségével kerestük a választ.

Módosítás dátuma: 2018. május 15. kedd, 14:31

Dacia Duster vs. Logan vs. Lodgy – A legjobb családi Dacia

Nyomtatás

A Duster új generációja megérkezett, és ha nem is hozott abszolút forradalmat, kimondottan nagy pezsgést okoz. De mi van akkor, ha nem akarunk terepezni, csak egy jó családi autót keresünk? Ő a legmegfelelőbb? Vagy esetleg a márka háza táján találunk jobb megoldást is? A kérdésre frissen érkezett Logan MCV Stepway segítségével kerestük a választ, és ha már arra jártunk, számításba vettük a kissé elfeledett Lodgy-t is.

Dacia Logan vs. Duster vs. Lodgy – A legjobb családi Dacia

Nyomtatás

A Duster új generációja megérkezett, és ha nem is hozott abszolút forradalmat, kimondottan nagy pezsgést okoz. De mi van akkor, ha nem akarunk terepezni, csak egy jó családi autót keresünk? Ő a legmegfelelőbb? Vagy esetleg a márka háza táján találunk jobb megoldást is? A kérdésre frissen érkezett Logan MCV Stepway segítségével kerestük a választ, és ha már arra jártunk, számításba vettük a kissé elfeledett Lodgy-t is.

Módosítás dátuma: 2018. május 15. kedd, 14:35

Lexus ES (2018) üléspróba – Először Európában

Nyomtatás

Eddig hat generációnyi ES-ből hagyott ki minket, európaiakat a Lexus, ennek azonban vége. A méretes négyajtós hetedik generációja ugyanis végre az öreg kontinensen is elérhető lesz, és bár ezzel párhuzamosan a gyáriaknak meghoztak néhány áldozatot – és itt persze a GS nyugdíjazásáról beszélünk –, végeredményben nem fogunk rosszul járni. Ezt személyes tapasztalatok alapján mondhatom, hiszen a pekingi világpremierrel párhuzamosan Brüsszelben már meg is csodálhattuk néhányan az újdonságot.

Módosítás dátuma: 2018. június 04. hétfő, 12:25

3. oldal / 130