Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Már 2017-et írunk, de nem árt visszatekinteni a tavalyi esztendőre, hiszen az akkor bemutatott modellek még friss-ropogósnak számítanak a hazai piacon. Az Autó Pult magazin rövidesen ünnepli 7. születésnapját, ami azt jelenti, hogy saját Év Autói választásunk is immár hétéves múltra tekint vissza. Ennek során az autóipar megjárta már a poklot, most pedig a mennyország kapuit döngetni - mindez azonban csak megnehezíti a választást az újdonságok között. De nem lehetetleníti el, így a hagyományos kategóriákra lebontva jelentkezünk a legjobbakkal.

Szokásunknak megfelelően összesen kilenc kategóriában vizsgálták meg szerkesztőségünk tagjai az elmúlt esztendő újdonságait, a díjak kiosztásánál pedig a lehető legnagyobb precizitással jártunk el, ahogy azt kedves Olvasóink megszokhatták tőlünk. A kategóriákat, valamint a szavazás irányelveit és főbb szempontjait korábbi beharangozó cikkünkben már ismertettük Olvasóinkkal, most csak annyit tennénk hozzá, hogy az egyes kategóriák helyezettjei nem feltétlenül rangsort jelölnek - a felsorolásba került modellek és márkák mindannyian győztesek. Nincs más hátra, mint az érmek és a trófeák kiosztása, vagyis a dobogósok kihirdetése - természetesen ahogy szoktuk, minden esetben rövid indoklással nyakon öntve. Nézzük hát, kik voltak a legjobbak 2016-ban!

1; Élménydús autók 10 millió forint alatt

Az Autó Pult Év Autója: Toyota GT86

A Toyota a papíron nyújtott teljesítmény helyett a vezetési élményre koncentrál, és ezt jól teszi

A Toyota GT 86-ot nem kell senkinek sem bemutatnia. A modellel a japánok ismét feltalálták az elérhető, mégis igazán élvezetesen vezethető kupé kategóriáját. Az idei frissítés hatására a típus önazonos maradt: mindmáig az egyik legnagyobb mosolyt képes vezetője arcára csalni, miközben nem követel indokolatlanul sok kompromisszumot - olyannyira, hogy a 10 milliós keretbe már a jobb felszereltségi szint is belefér, a metálfényezést a navigációt pedig könnyedén belealkudhatjuk az árba. Mindehhez jön a boxermotor 200 lóerős teljesítménye és különleges hangszíne, amelyet a frissített kiadásban még gyorsabb futóművel élvezhetünk ki.

2. helyezett: Renault Mégane Grantour GT

Remek ár/érték aránnyal kecsegtet az élvezetes, 205 lóerős Mégane GT

Egy kombi? Az élménydús autók között? Bizony, a Renault a Mégane új generációjával pedig megmutatta, hogy mindez koránt sem szentségtörés. A puttonyos kompakt GT névre hallgató csúcsváltozatát az egész család élvezheti, miközben belefér minden csomag, a 10 milliós keretből pedig a típushoz elérhető összes opcióra futja - még csak alkudni sem kell. Az élményeket 205 lóerő és 280 Nm alapozza meg, a jó futómű könnyed elérhetőségbe helyezi azokat, a hab tetjére pedig a négykerék-kormányzás teszi fel a koktélcseresznyét.

3. helyezett: Mazda MX-5 RF

Egy zseniális MX-5, még dögösebb ruhába csomagolva

Ha elérhető élményautóról beszélünk, a Mazda MX-5 mellett egyszerűen nem lehet elmenni. A kis roadster már több alkalommal meghódította szívünket, legutóbb éppen a csúcsváltozatért rajongtunk. A 2016-ban bemutatkozott RF viszont még ennél is többet kínál: targatetőhöz hasonlítható megoldásával stílusos megjelenést kölcsönöz a puritán hatású roadsternek, miközben praktikusabbá teszi a modell használhatóságát. A minden földi jóval is 9 milló forint körüli árcédulához 6,7 másodperc körüli 0-100-as gyorsulást, és könnyen 7 liter alatt tartható fogyasztás jár - de sajnálni fogjuk, hogy csak egy társunkkal oszthatjuk meg az élményt.

2; Élménydús autók 10 millió forint felett

Az Autó Pult Év Autója: Infiniti Q60

13 millió forinttól az Infiniti Q60 mindent kínál, amit csak elvárhatunk egy prémium kupétól

Sokan már a japán kupé formái láttán szerelembe esnek, pedig ennél sokkal több ütőkártyája van az Infiniti Q60-nak. Például az ára, hiszen a 211 lóerős beszálló verzió erős alkuval szinte befér az előző kategóriába, a minden földi jóval kibélelt 405 lóerős csúcsváltozat pedig megáll 20 millió forint alatt. Mindezért egy vadonatúj fejlesztésű háromliteres, V6-os biturbó erőmű balladáit hallhatjuk előtörni a kipufogóból, az 5 másodperces 0-100-as gyorsulást pedig a széria összkerékhajtás és hétfokozatú automataváltó szinte bármilyen körülmény közepette garantálja. Az adaptív futómű és kormányzás jól alkalmazkodik az igényekhez, így a sportosságon túl a kényelmes vonulásban is partner a Q60 - ilyenkor az élményt a teljes körű prémium felszereltség szolgáltatja.

2. helyezett: BMW M760Li xDrive

Meglehetősen szokatlan választás luxusautóval nevezni az élménydús kategóriára, de amint azt az Infiniti Q60 esete is mutatja, a pompa és a sportosság össze is fűzhető, ráadásul a kényelem is jelenthet élményt. A 7-es BMW hosszított verziójában pedig tömör pompa fogad ezen a téren, amelyhez a Mercedes-AMG S 65 nyomába eredve a bajorok némi M-es körítést is adtak. Így aztán koránt sem hétköznapi modell állt elő, amelyben a kihalófélben lévő legnemesebb motorelrendezés, a V12-es jár csúcsra. A típus egy-egy részletében is el lehet veszni órákig, a kidolgozottság pedig technikailag is olyan szintet képvisel, amely tökéletesen alkalmas az élménygyártásra.

3. helyezett: Porsche 718 Boxster S

Moroghatunk, hogy a Porsche új középmotoros 718 szériája csak 4 hengeres, de élményben még mindig nincs párja

Amióta Év Autója választásunk van, a Porsche mindig jelen van - nem véletlenül. A német márka rengeteget tesz azért, hogy ne csak gyors, hanem élvezetes és sokszínűen használható modelleket gyártson. A Boxster pedig az egyik legjobb közülük, amely a legutóbbi ráncfelvarrás alkalmával megkapta a márka egyik legendás versenyautójának a nevét is. És szívtranszplantáción esett át: az üvöltő boxerhatos oda, helyette dübörgő turbósnégyes fogad, amelytől kétségtelenül vehemensebb, hangban pedig egyáltalán nem rosszabb lett a modell - csak éppen más. Tekintve, hogy a 2016-os év legnagyobb autós élményeit a 718 Boxster volánja mögött szereztük, a típusnak mindenképp helye van a listán.

3; Sportautók

A Porsche 911 R-nél a klasszikus vezetési élmény terén nincs feljebb - kár, hogy már nem kapható...

Az Autó Pult Év Autója: Porsche 911 R

Vannak autók, amikről jól tudjuk, hogy szinte biztosan soha nem fogjuk vezetni őket, de már csak a hozzávalók okán is kiválóak. A mindössze 991 példányban elkészült Porsche 911 R egy közülük, melynek elkészítéséhez a lehető legjobb alapot használták: a tavalyi kategóriagyőztes 911 GT3 RS-t. Csak éppen kézi váltóval és súlycsökkentéssel fűszerezték az egészet, hozzá pedig egy kis klasszikus ízt, még több karaktert adtak. Így olyan autó született, amely látszólag a közúti élményszerzésben van otthon, de versenypályákon is olyan köridőt tesz le, hogy attól szem nem marad szárazon. Aki 2016-ban körülbelül 70 millió forintot kiadott rá, az lottónyertesnek érezheti magát: a gyártás befejezésével az egekig emelkedtek a típus árai, a használtpiacon 120-140 millió forintos áron mozognak a makulátlan példányok.

2. helyezett: Bugatti Chiron

A legek legje a Bugatti Chiron - egy igazi műalkotás

A Bugatti olyat tett le az asztalra a Veyronnal, amely mellett még manapság sem lehet szó nélkül elmenni. Az pedig, hogy mindezt tovább tudták fokozni a Chironnal, mély tisztelet érdemel. A technológiai fejlődés csúcsát jelenti az új Bugatti, amivel épp úgy lehet 400 km/h felett száguldozni, mint leugrani akár a Balaton partjára egyet csobbanni. Mindezt azonban valószínűleg sosem fogjuk megtapasztalni, az 500 készülő példány egyikének 7-800 millió forintos ára legalábbis meglehetősen komoly eltántorító tényező. Az 1500 lóerős hajtáslánc képességeit amúgy is gyomorforgató élmény megtapasztalni: a 0-100 megvan 2,5 másodperc alatt, és míg egy átlagos kisautó ugyanezt megteszi, a Chiron már 300 km/h-val száguld.

3. helyezett: Mercedes-AMG GT R

Annyi ínyencséget tartogat az AMG GT R, hogy bőven megérdemli a dobogót

A Mercedes-AMG zöld szörnyetege megmutatja, hogy mire képes sport tekintetben a márka, ha igazán belead apait-anyait (egészen az 1000 lóerős hiperautó érkezéséig). A GT minden egyes porcikáját átalakították a mérnökök, hogy az élménydús sportautóból olyan szörnyeteget alkossanak, amely még a világ legnehezebb versenypályáján is otthon érzi magát. Ennek hatására az R változat annyival keményebb és gyorsabb a kiinduló alapot jelentő sportautónál, mint amennyire ő az mondjuk egy S 63 AMG-vel szemben. Az eredmény: minden egyes kilométer felejthetetlen lesz vele.

4; Családi autók 5,5 millió forint alatt

6 millió forint alatt sehol máshol nem kaphatunk 'több autót'

Az Autó Pult Év Autója: Opel Astra K Sports Tourer 1.4 Turbo 125

A tavalyi kategóriagyőztes ezúttal kombi változatban állt rajthoz, és rögtön kemény konkurenciát kapott választásunk második helyezésétől. Végül azonban sokszínűbb motorpalettája és ügyes szolgáltatásai révén az Opel kompakt puttonyosa állhat fel megfizethető családi autóként a dobogó legmagasabb fokára. Igaz, az 1,4 literes turbómotorral már hajszálnyit az 5,5 milliós ár fölé nyúlik az Astra kombi, de ezért gazdagabb felszereltséget és egészen jó erőforrást kapunk - egy kis alkudozással pedig egyébként is csodát tehetünk. A modell kapcsán külön kiemelnénk a hazánkban is elérhető, magyar nyelvű OnStar szolgáltatást, amely nem csak baj esetén lehet a segítségünkre.

2. helyezett: Mazda3 G120

Nagyon szerethető a Mazda3, főleg a 2-literes szívómotorral

Enyhe ráncfelvarrással száll harcba bevált kedvencünk a vásárlók kegyeiért, a sikertörténet folytatására pedig minden esélye megvan. Hagyhatjuk a ménkübe a dízeleket, a Skyactiv kétliteres benzinessel is járhatunk takarékosan (itt a bizonyíték), ráadásul kulturált és kellően izmos a szívó négyhengeres. Külön öröm, hogy a hajszállal 5,5 millió fölé nyújtózó árba már egészen gazdag felszereltség is belefér - így pedig egy olyan modellt kapunk, amire egy átlagos magyar családnak egy szava sem lehet.

3. helyezett: Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet

Az új SX-4 S-Cross kinézete kissé megosztó, de tudása támadhatatlan

Tudjuk: már megint nem bírtunk magunkkal az árhatár betartásánál, de a Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet mentségére is felhozható az egészen jó alapfelszereltség, ráadásul az 5,61 millió forintos ár azért nem jelent akkora plusz befektetést. Főleg, hogy az így kapott hazai gyártású japán egészen takarékos, nyomatékos és kulturált erőforrással és meglepően minőségi belső térrel, illetve szolgáltatásokkal áll rajthoz - raádásul a kis crossover kategóriánál nagyobb helykínálatot tud felmutatni. Ennek velejárója a családbarát, kalaptartóig 430 literes csomagtér. És ha árakkal kezdtük, fejezzük is be ezzel: a típusra közel egymilliós gyári kedvezmény van - így pedig már jó esélyekkel pályázik az Év vétele kategóriánk dobogójára is.

5; Családi autó 5,5 millió forint felett

Az Autó Pult Év Autója: Volvo V90 CC

A legjobb svéd hagyományok találkoztak a modern megoldásokkal és a piaci igényekkel

Előbb vagy utóbb mindenki életében eljön az a szakasz, amikor a lassan ikonikussá vált Volvo kombizás műfaja megérinti - és legtöbbször ennek a családhoz van köze. Nem véletlen: az elmúlt években leginkább szürke színben vásárolt puttonyos modellek praktikusak, minőségi kialakításuk hosszú távon is kényeztet, miközben rengeteg holmit tudnak elnyelni. Ráadásul pedig a többi prémium márkához képest jóval semlegesebb a megítélésünk, és gyakran kedvezőbb a fenntartásuk. Ezeket az értékeket viszi tovább az új V90 is, amely Cross Country, azaz CC formában még sokoldalúbb tud lenni, miközben megjelenése úgy tud tökéletesen modern lenni, hogy közben a hagyományos értékeket is megőrzi. Adjuk ehhez hozzá a prémium márkához méltó, igényesen kidolgozott részleteket, valamint a modern hajtásláncokat, és egy olyan típust kapunk, amelyet igénytől függetlenül bátran ajánlunk családi autónak.

2. helyezett: Škoda Kodiaq

A magyar családapák legújabb álma lehet a típus

A 2016-os esztendőben messze a legnagyobb tolongás a drágább családi autók kategóriájában volt, amely számos új beszállót is hozott magával. Ilyen a Škoda hétszemélyes crossovere, amelyet bár még menet közben nem próbáltunk, de a nemzetközi sajtó minden összehasonlításából díjnyertesen kerül ki. Okkal, hiszen a látványos formák hatalmas belső teret rejtenek, amelyet modern szolgáltatásokkal és hajtásláncokkal köríthetünk úgy, hogy közben a költségek terén is a földön maradunk. Ha hozzávesszük, hogy a hétüléses kialakítás a nagyobb családok igényeit is kiszolgálja hosszabb-rövidebb távon, már bőven elég indokot felsorakoztattunk a modell szerepeltetésére az Év Autója listán.

3. helyezett: Kia Niro Hibrid

Minden mai trendi igényre kínál univerzális megoldást a Kia

Ahogy arra tesztünkben is rávilágítottunk, a mostanában különösen innovatív Kia elkészítette azt az autót, amire a mai piaci trendek alapján a többség vágyik. A Niro egy igazi kategóriák közötti modell, amely tökéletes kiszolgál egy négyfős családot, miközben divatos megjelenésű, kompakt, mégis tágas, hatékony és menő hibrid hajtáslánca van, de mégsem elérhetetlen árban.

6; Az év vétele

Az Autó Pult Év Autója: Renault Mégane Grandtour GT

Az új Mégane ár-érték arányban is odatette magát: sokat nyújt reális áron

Az év vétele mindig relatív, hiszen az árakról a rendelkezésre állási keret tekintetében nehéz beszélnünk. Mégis minden évben vannak olyan modellek a piacon, amelyek az értük kért összegért nagyon is sokat kínálnak - ezúttal pedig a Renault ajánlata bizonyult a leginkább megnyerőnek. Az új Mégane kombiváltozatának látványos formáiba ugyanis 205 lóerőt, gazdag felszereltséget, automataváltót, négykerék-kormányzást és családbarát méreteket is csomagoltak a franciák, mindezt pedig ügyes képességekkel és élvezetes vezethetőséggel fejelték meg. Ha így nézzük, akkor az opcióktól függően 8-9,5 millió forintos listaár nem sok a modellért, amely benyomásban az is megerősít minket, ha ránézünk a konkurensek átlagosan 20 százalékkal magasabb árcédulájára.

2. helyezett: Infiniti QX30 2.0t és Q60 2.0t

A prémium igényességet és a különlegességet kínálja az Infiniti QX30, méghozzá a konkurenseknél jóval elérhetőbb áron

Az Infiniti a kategória rendszeres visszatérője: a viszonylag fiatal prémium márka szinte sportot űz abból, hogy opciókkal gazdagon megtömött modelljeit a konkurenseknél nagyságrendekkel kedvezőbb áron adja. Ezúttal minimális csúsztatással két modelljük is belefért a második helyre. A QX30 kompakt crossoverben és a Q60 középkategóriás kupéban egyaránt a Mercedes-Benz-től érkező kétliteres benzines turbómotor dolgozik 211 lóerővel, de előbbiben hétfokozatú duplakuplungos automata továbbítja az erőt az összkerékhajtáshoz, míg a szép kupéban hétfokozatú bolygóműves egység teszi ugyanezt hátsókerékhajtással. Ha hozzávesszük az alapáron is gazdag felszereltségeket, akkor az előbbi esetében 11,3, míg utóbbinál 12,99 millió forintos áron kapunk olyan értéket, amelyet mások 2,5-5 millióval drágábban mérnek.

3. helyezett: Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet

Minden igényt kielégítő, modern családi autó - mindez 5 millió forint alatt

A Suzuki alaposan megújult családi modellje okkal képviselteti magát a kategóriában, hiszen ennyi, és ilyen jó autót ennyiért máshol bizony nem kapunk. Ha figyelembe vesszük a meghirdetett kedvezményt, akkor bizony 4,67 millióért kapunk egy egészen izmos, mégis hatékony benzinmotort, családbarát méreteket és egész jó felszereltséget is, általánosan ügyes képességek mellett. Ár-érték arányban bizony a 2016-os újdonságok között ezen a szinten lehetetlen jobbat találni.

7; High-tech innováció

Az Autó Pult Év Autója: Porsche Panamera 4 E-Hybrid

Látszólag kibékíthetetlen ellentéteket egyesít

A Porsche Panamera már az első generációjában is a látszólagos ellentétek nagy kibékítője volt, az új generáció azonban átfogó technológiai fejlődéssel még messzebbre ment. Az eredmény: egy luxusautó, amelyet igény szerint egy sportautó tempójában terelgethetünk, miközben minden földi jóban füröszthet. Ehhez pedig társnak itt az új generációs konnektoros hibrid hajtáslánc, amely kompromisszumok nélkül tárja elénk a villanyautózás előnyeit. Az 50 kilométeres hatótáv éppen elég nagyobb városi ingázásokra is, a 462 lóerős teljesítmény pedig a Porsche név méltó birtokosává teszi a típust.

2. helyezett: Lexus LC

Az LC új időszámítást indított a Lexus-nál

Ha van kategória, amit igazán szorosnak érzünk az idén, az éppen ez. Mi lehetne annál boldogítóbb, mint hogy az autógyártás még 100 éves távlatból is képes erőteljes megújulásra - sőt, az elektromos autózás és a modern szolgáltatások hajnalán az autózás műfajának teljes újraértelmezésére van szükség. Sok évnyi visszafogottságot feledtetve a Toyota/Lexus 2016-ban mert bevállalós lenni, amelyet mi sem szemléltet jobban, mint az LC. Egy tanulmányautó, amelynek valahogy sikerült eljutnia a sorozatgyártásba, méghozzá nem is akármilyen formában. A teljesen új hajtáslánc mindegyike tartogat komoly újdonságot: a V8-as szívómotorhoz tízfokozatú automataváltó társul, a hibrid rendszer pedig a legjobb irányba tesz továbblépést: az élvezet felé, miközben jól ismert előnyeit megőrzi.

3. helyezett: Mercedes-Benz E-osztály T-modell

Csupán a világ legfejlettebb kombija - az E-osztály megérdemli az odafigyelést

A Mercedes-Benz E-osztály megújulása a kombi változattal kezdte meg kiteljesedését, a modell képében pedig a világ jelenleg legfejlettebb puttonyosát köszönthetjük. A klasszikus értékek és a praktikum megőrzése mellett innováció terén is előre lépett az új generáció: egészen addig merészkedett az önvezető funkciókban, amennyire azt a törvények jelenleg megengedik, emellett pedig a világ egyik legbiztonságosabb autójának számít. Az pedig csak hab a tortán, hogy eközben a luxuskategória minden egyes opcióját és extráját lejjebb hozta egy szinttel. Ha megfizetjük ezeket, és hozzá finom motort választunk a meglehetősen széles palettáról, akkor bizony az újdonság személyében a világ jelenleg legfejlettebb kombija lehet a miénk.

8; Zöld-innováció

Az Autó Pult Év Autója: Opel Ampera-e

Íme, az első elektromos autó, amivel egy feltöltéssel elszáguldhatunk autópályán az országhatárig

Az elektromos autók forradalma a következő előrelépéshez közeledik, ebben pedig az Opel Ampera-e lesz az első fecske. A teljesen villanyos hajtású modell úgy kínál 500 kilométeres hatótávot egy feltöltéssel, hogy közben családbarát méreteket tud felmutatni, és igyekszik költséghatékony is maradni. Igaz, érkezésére még hónapokat kell várni, de megéri a figyelmet. Már csak azért is, mert a fentiek mellett 204 lóerőt és 7 másodperces 0-100-as gyorsulást, valamint prémium hatású belső teret is magának mondhat, miközben a másfél milliós állami támogatással és a szerteágazó adókedvezményekkel birtkolására racionális indokot is tudunk találni.

2. helyezett: Kia Optima PHEV

Hibridből konnektoros hibrid, minden tekintetben továbbfejlődött részletekkel - ezt nevezzük evolúciónak

Az új Kia Optima PHEV tökéletesen megmutatja a zöld fejlődési irányt. Korábbi hibrid verziójával szemben ő már konnektorról tölthető, az elektromos hatótávja jelentősen növekedett, az 54 kilométer pedig elég lehet a helyi emisszió nélküli ingázásra. Eközben még jobb autóvá vált és semmilyen kompromisszumot nem igényel. A rendszer felárát pedig az alacsony üzemeltetési költségekkel ledolgozhatjuk. Tekintve a csomag teljességét, bizony ő jelenleg a legjobb ár-érték arányú konnektoros hibrid a piacon.

3. helyezett: BMW i3 94 Ah

Kis, ámde fontos és elérhető lépéssel közeledik az univerzális használhatóság felé

A BMW i3 innovációs értéke fikarcnyit sem változott a modell bemutatása óta: a szénszálas tágas kisautó mindmáig technikailag páratlan számos tekintetben. Ezúttal a nagyobb akkucsomag érkezése jelent pluszt, amely tesztünk alapján tökéletesen beváltotta a hozzá fűzött reményeket: úgy fokozta a modell hatótávját, hogy közben a töltés igény szerint egész gyorsan elvégezhető művelet maradt. És ami a legjobb: a nagyobb akkuk jóformán nem igényelnek kompromisszumot, és alig kerülnek többe a beszálló modellnél.

9; Modellpaletta

Az Autó Pult Év márkája: Mercedes-Benz

Nem véletlenül lett a legnépszerűbb prémium márka: a Mercedes-Benz sokat tett ezért

Nem véletlenül sikerült 2016-ban a legnépszerűbb prémium márkává válnia: a Mercedes-Benz sokat tett ezért. Ahhoz képest, hogy bő tíz éve a márka még történelme mélypontján volt minőség és népszerűség tekintetében, alaposan felverekedte magát. Ehhez idén egy teljesen megújult kompakt portfólió, igazán vonzó luxuskategóriás kínálat, egy ügyes csomagként bemutatkozó C-osztály család, valamint az új E-osztály is hozzájárult. A folyamatosan növekvő modellkínálatban új nomenklatúra segít eligazodni, az útmutatásra pedig szükség is van: még sosem volt ilyen gazdag a csillagosok portfóliója, ráadásul minden szinten találunk igazán erős ajánlatot.

2. helyezett: Kia

Modern paletta és új irányokba törő, merész modellek

A korai márka a Niro és a Stinger révén erőteljesen bővíti modellkínálatát, miközben a már ismert modellek megújításáról sem feledkezik meg. Az Optima végre kombi változatban is ki tudott teljesedni, hamarosan pedig az új Picantót is üdvözölhetjük, és még 2017-ben befut egy vadonatúj kis crossover is. A friss portfólió egyre több és egyre színesebb tagokkal bővül, amelyet technikai oldalról is támogat a gyártó. Ráadásul továbbra is végtelenül szimpatikus a garanciához fűződő 7 éves hozzáállásuk.

3. helyezett: BMW

Ha innováció, a bajor márkát aligha lehet kihagyni

A BMW-t folyamatos technikai megújulás jellemzi, így ha figyelembe vesszük a kínálat szélességét, akkor korunk leginnovatívabb gyártóját köszönthetjük a személyében. A márka kimondottan nagy figyelmet szentel annak, hogy kínálatának mindegyik tagja friss legyen, és ha éppen ráncfelvarrás nincs a színen, akkor a motorpalettát modernizálja. Ehhez csatlakozik a konnektoros hibridekben és elektromos modellekben egyre gazdagabb választéka, valamint némi kísérletezési hajlam is.

Nos, a kilenc kategória legjobbjainak kihirdetésével mi megtettük a magunkét, most pedig Önökön a sor! Véleményezzenek, az oldalsó bokszban vagy ezen a linken szavazzanak, és ne feledjék: a legnagyobb díj, vagyis Olvasóink elismerése még várat magára. Március végéig tartó szavazásunkban megválaszthatják a győztesek győztesét, az Autó Pult Év Autói 2016 díjkiosztó közönség-kedvencét!

Kommentek